Volkswagen ID.3 przeszedł kolejny "lifting". Tym razem zmieniła się kluczowa rzecz

Volkswagen ID.3 w ubiegłym roku przeszedł pierwszy duży lifting. Teraz czas na kolejny - i paradoksalnie to ten jest dużo ważniejszy. Dlaczego?

Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. Tym razem niemiecka marka nie skupiła się na wyglądzie, a na kluczowych elementach. Volkswagen ID.3 otrzymał garść poprawek, dzięki którym jest wydajniejszy, oszczędniejszy i przyjaźniejszy w obsłudze. A to jest to, czego oczekują klienci.

Volkswagen ID.3 w ramach "małego" liftingu zyskał duże zmiany

Zacznijmy od napędu. Tutaj największą zmianą jest mocniejszy silnik w wersji Pro S, która oferuje teraz 231 KM. Co ciekawe taka moc będzie standardem w Niemczech, zaś w innych krajach pojawi się w ramach płatnej usługi "power-on-demand".

Sprint do setki skraca się w takim przypadku o 0,8 sekundy (wynosi 7,1 sekundy), a zasięg wzrasta o 13 kilometrów, do 559 km.

Nowością jest też funkcja prekondycjonowania baterii. Dzięki temu jest ona odpowiednio nagrzana w momencie, w którym podjeżdżamy na ładowarkę, a to przekłada się na szybsze ładowanie. Maksymalna moc ładowania wzrosła do 175 kW.

We wnętrzu debiutują nowe multimedia

Mowa tutaj o systemie korzystającym z oprogramowania MIB4. Niemiecka marka postawiła na ekran o przekątnej 12,9 cala, czyli jest on znacznie większy, niż dotychczas stosowany. System inforozrywki będzie prostszy w obsłudze i udostępni więcej funkcji. Jest on już znany z innych modeli, z Volkswagenem ID.7 na czele.

Volkswagen ID.3 2024 lifting

Nowe multimedia oferują obsługę głosową (system IDA) i zawierają dostęp do ChatGPT, który udostępni szereg danych. Na pokładzie debiutuje także Wellness App, czyli funkcja "ożywiania lub relaksowania" kierowcy. Poza tym mamy rozbudowany system Travel Assist, rozwinięty układ automatycznego parkowania i wiele innych udogodnień z zakresu wsparcia jazdy.

Jest też kilka zmian stylistycznych

Na przykład wzorem innych Volkswagenów, ID.3 zyskał nowy wybierak kierunku jazdy. Ten zastąpił przełącznik wycieraczek - włączymy je teraz zespoloną z kierunkowskazami manetką po lewej stronie kierownicy.

Zaktualizowany Volkswagen ID.3 trafił już do sprzedaży w Niemczech

Tam kosztuje 47 595 euro przed dopłatami. Docelowo zmiany z wersji Pro S trafią też do pozostałych wariantów. Niebawem ofertę ID.3 uzupełni także pokazana w lutym wersja GTX, która oferuje do 326 KM.