Aston Martin V12 Vantage 2023. 700 KM w rytmie 12 cylindrów

Może i największe silniki powoli znikają z rynku, ale przynajmniej robią to w dobrym stylu. Aston Martin V12 Vantage 2023 to imponująca maszyna, której możliwości wykorzysta tylko naprawdę doświadczony kierowca.

700 KM i 753 Nm momentu obrotowego. Ta druga wartość w całości jest dostępna już od 1800 obrotów na minutę. Moc trafia wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni biegów ZF, którą skalibrowano specjalnie do tego samochodu. Aston Martin V12 Vantage 2023 to niesamowita maszyna, która ma jeden cel - dać kierowcy jak najwięcej radości z jazdy. Do tego Brytyjczycy zadbali o to, aby właściwości jezdne były możliwie najlepsze.

Aston Martin V12 Vantage 2023. Wielki silnik w lekkim aucie

No, stosunkowo lekkim. Cudów nie ma - V12 musi swoje ważyć. Brytyjczycy zadbali jednak o to, aby cenne kilogramy zostały urwane w każdym możliwym miejscu. Dzięki temu V12 Vantage waży 1795 kilogramów, co jest naprawdę imponującym wynikiem.

Aston Martin V12 Vantage 2023

Zobaczmy więc gdzie znaleziono te zbędne kilogramy. Na przykład wiele elementów nadwozia wykonano z włókna węglowego. Wśród nich jest przedni zderzak wraz z błotnikami i maską, dach i tylne ćwiartki. Pokrywa bagażnika i zderzak z tyłu także wykonane są z tego lekkiego materiału.

Aston Martin zastosował tutaj także bardzo lekki akumulator i specjalnie zaprojektowany układ wydechowy. Jest on o 7,2 kilograma lżejszy od standardowego, a do tego serwuje niesamowitą ścieżkę dźwiękową. Końcówki ulokowano centralnie, co jest wyróżnikiem tej wersji.

Z przodu za felgami znajdziemy 410-milimetrowe tarcze wykonane z kompozytów, z 6-tłoczkowymi zaciskami. Tylne mają zaś 360 milimetrów średnicy i 4-tłoczkowe zaciski. Choć są większe i skuteczniejsze od standardowych, to pozwalają na ucięcie kolejnych 23 kilogramów. Przy okazji tarcze znoszą temperaturę wynoszącą nawet 800 stopni Celsjusza.

Aston Martin V12 Vantage 2023

21-calowe koła, lekkie (łącznie o 8 kg lżejsze od standardowych), obuto w opony Michelin Pilot Sport 4S w rozmiarze 275/35 R21 z przodu i 315/30 R21. Wprawne oko zauważy też poszerzone nadwozie. Wszystko to za sprawą zwiększonego rozstawu kół, celem poprawy stabilności auta.

Aston Martin V12 Vantage 2023 - aerodynamika jest tutaj bardzo ważna

Przebudowane panele aerodynamiczne generują łącznie 204 kilogramy docisku przy maksymalnej prędkości, co zapewnia pewność jazdy przy gazie wciśniętym w podłogę. A osiągi tutaj imponują - sprint do setki zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 322 km/h.

Prowadzenie wspomaga przebudowane zawieszenie adaptacyjne, z wyraźnie sztywniejszymi nastawami. Nie jest to więc auto, które rozpieści pasażera i kierowcę.

Co ciekawe na liście opcji jest Comfort Package, który ma nieco ułatwić podróżowanie tym samochodem. V12 Vantage zyskuje wówczas lepsze wyciszenie i dodatkowe schowki, choć zapewne oznacza to dodatkowe kilogramy.

W katalogu akcesoriów nie zabrakło również dedykowanego zestawu bagażowego oraz elementów ułatwiających utrzymanie samochodu (pokrowiec, ładowarka dla akumulatora).

Aston Martin V12 Vantage 2023

Aston Martin V12 Vantage 2023 - powstaną tylko 333 takie auta

I już go nie kupicie, bo wszystkie dawno zostały sprzedane. Dostawy rozpoczną się już w drugim kwartale tego roku.