$show[vbsec2]
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Wątek: Tiptronic, Multitronic, DSG

  1. #1
    Awatar Gornet
    Dołączył
    03/2005
    Skąd
    Intencity
    Posty
    327
    Auto
    Audi TT

    Domyślnie Tiptronic, Multitronic, DSG

    Chciałbym ,aby ktoś mi objaśnił różnice między zasadami działania tych skrzyń. Z wyglądu się nie praktycznie nie różnią ,więc bardzo proszę o pomoc

    pozdrawiam

    przeniesiono
    aml
    Audi forever !

  2. #2

    Dołączył
    10/2004
    Skąd
    *
    Posty
    7,534
    Auto
    *

    Domyślnie

    Tiptronic to są zapewne łopatki przy kierownicy, a DSG to chyba skrzynia dwusprzęgłowa.
    konto zamknięte

  3. #3
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,876
    Auto
    VW Passat CC 1.8 TSI

    Domyślnie

    nie wiem jak działaja ale roznica miedzy nimi jest taka ze tiptronic to tradycyjny automat, multitronic to automatyczna przekładnia bezstopniowa w ktorej nie ma biegow a przekazywanie mocy odbywa sieza pomoca łancucha lub pasa i koł stozkowych(w nissanie cvt)a DSG to to tez normalny automat tylko wyposazony w dwa sprzegła dzieki temu zmiana biegow odbywa sie bardzo szybko.
    Jesli siedzisz za kierownica i jedziesz to nie zauwazysz praktycznie zadnych roznic.Najbardziej płynny jest multitronic(jezdziłem miodzio mazenie )Nie ma tam biegow wiec jedyne co widzisz to zmniejszajace sie i zwiekszajace obroty, zero szarpniec odczuwalnych przy normalnych automatach.Ograniczenie jest takie ze nie moze byc stosowana przy bardzo duzych mocach bo by sie rozleciała.
    Tiptronic wyglada w audi tak samo ale stosuje sie w połaczeniu z napedem na obie osie oraz w silnikach z duza moca.
    o DSg nie wiem za duzo bo jest nowa, moze wyprze tiptronic.
    omultitronic: http://autosukces.redakcja.pl/archiw...sp?Artykul=352

  4. #4
    VIP Awatar Dominik999
    Dołączył
    01/2005
    Skąd
    Świdnica/Wrocław
    Posty
    1,932
    Auto
    VW Golf Mk3 1.9TD

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to DSG jest jakby "dwuobwodowa", czyli przy zmianie biegu silniki pracuje przez monet w pewnym sensie na dwóch biegach naraz, rpzez to nie traci ciągu. oczywiscie mogę się mylić......

  5. #5
    Awatar Ajronmen
    Dołączył
    03/2005
    Skąd
    Soundtropolis
    Posty
    791
    Auto
    VW Golf GTD

    Domyślnie

    DSG to przekładnia dwusprzęgłowa, podaczas jazdy jadąc np. na dwójce komputerek juz przygotowuje nam trzeci bieg do wrzucenia za pomocą tego drugiego sprzęgła.
    Tiptronic to najzwyklejszy w świecie automat, tyle tylko że ma np. łopatki przy kierownicy i jakieś bajery dostosowujące jego pracę do kierowcy
    Multitronic (CVT), działa na zasadzie stałego przekazywania mocy przez łańcuch lub pasek. Działa ona podobnie jak przerzutki w rowerze. Kiedy łańcuch jest bliżej roweru (mała zębatka z przodu, duża z tyłu) jedzie nam się łatwo ale powoli, kiedy łańcuch idzie na zewnątrz to jedzie się ciężko ale szybko. Tam odbywa się to płynnie. Skrzynie jednak te nie miały nigdy dużej popularności z tego względu, że jadąc takim samochodem utrzymujemy cały czas praktycznie te same obroty silnika. Są często stosowane w skuterach dlatego jak taki widzimy to najczęściej prędkość obrotowa silnika jest taka sama. Ciekawostką skrzyni bezstopniowej jest to, że można na niej jechać z taką samą prędkością do przodu jak i do tyłu.
    Scotch po whisky

  6. #6
    Moderator Awatar Emenems
    Dołączył
    07/2004
    Skąd
    Turek (PTU)
    Posty
    7,927
    Auto
    1. Fiat Croma 1.9 JTDm 150KM 2005r 2. Fiat Seicento 1.1 MPI +LPG

    Domyślnie

    Triptronic to nie jest zwykła automat Znaczy zwykły, tylko jest możliwość przełączania biegów ręcznie, znaczy i tak robi to automat, ale kierowca ma na to wpływ. Przełączanie odbywa się dzwignią automatu w specjalnym trybie (popych sie do góry lub na dół, na boki) lub w formie przytoczonych już wcześniej łopatek ewentualnie przycisków.

    Dobra jak ktoś zrozumiał to co napisałem to jest gość
    włoszczyzna 91 włoszczyzna 97 włoszczyzna 98 włoszczyzna 01 francuz 04 włoszczyzna 05 (i 99)
    Specjalista d/s sprzedaży części Opel, Chevrolet

  7. #7
    Awatar Gornet
    Dołączył
    03/2005
    Skąd
    Intencity
    Posty
    327
    Auto
    Audi TT

    Domyślnie

    Wszystkie te skrzynie to automaty ? Tyle ,że tiptronic ma łopatki za kierownicą przy pomocy których ,zmieniamy biegi ,a komputer pokładowy pokazuje nam status ,który bieg mamy wrzucony itd.

    Jeżeli by wybierac ,to skrzynia DSG jest najlepsza ?

    dzięki za liczną odpowiedź
    Audi forever !

  8. #8
    Moderator Awatar Emenems
    Dołączył
    07/2004
    Skąd
    Turek (PTU)
    Posty
    7,927
    Auto
    1. Fiat Croma 1.9 JTDm 150KM 2005r 2. Fiat Seicento 1.1 MPI +LPG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gornet
    Wszystkie te skrzynie to automaty ? Tyle ,że tiptronic ma łopatki za kierownicą przy pomocy których ,zmieniamy biegi
    nie musi być łopatek, ale to już szczegół
    włoszczyzna 91 włoszczyzna 97 włoszczyzna 98 włoszczyzna 01 francuz 04 włoszczyzna 05 (i 99)
    Specjalista d/s sprzedaży części Opel, Chevrolet

  9. #9

    Dołączył
    01/2008
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    4
    Auto
    Volvo 940S

    Domyślnie

    Witam,

    najwięcej prawdy jest w wypowiedzi "Robaka" i "Ajronmena"

    Tiptronic - skrzynia automatyczna , z fizycznymi przełożeniami. Łopatki to dodatek i nie stanowią o posiadaniu lub nie tej skrzyni. Montowana z napedem Quattro i silnikami z dużym momentem obrotowym.

    Multitronic - skrzynia bez przełożeń , na dóch kołach stożkowych także z możliwością zmiany biegów ręcznie z wykorzystaniem dźwigni lub wspomnianych łopatek pod kierownicą. Obecnie wariant "ręczny" ma ustalone 8 biegów przód.

    DSG ( obecnie S-tronic) - skrzynia dwusprzęgłowa , automatyczna , w trakcie jazdy na 2 biegu np. ma już "zapięty " 3 bieg a sama zmiana odbywa się przez zmianę docisku na sprzęgle. Czas zmiany to ok. 0,2 s
    Nie stosowana z jednostaki o dużej mocy (Nm) ze względu na mniejsza powierzchnię dociskową sprzęgła.

    Najnowasza skrzynia to R-tronik z Audi R8. Manualna z automatycznym sprzęgłem.

    WSZYSTKIE wspomniane skrzynie oferują kierowcy możliwość ingerencji , czyli zmiane biegów ręcznie. W wybranych przez niego zakresach obrotów i prędkości.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Dj Brabus ; 27-01-2008 o 17:10

  10. #10
    Awatar sinus
    Dołączył
    01/2006
    Skąd
    Grudziądz / Kraków
    Posty
    1,871
    Auto
    brak

    Domyślnie

    a nie można zwykłym kolorem? i jeszcze jedno:

    Cytat Zamieszczone przez Mamlas Zobacz posta

    DSG ( obecnie S-tronic) - skrzynia dwusprzęgłowa , automatyczna , w trakcie jazdy na 2 biegu np. ma już "zapięty " 3 bieg a sama zmiana odbywa się przez zmianę docisku na sprzęgle. Czas zmiany to ok. 0,2 s
    Nie stosowana z jednostaki o dużej mocy (Nm) ze względu na mniejsza powierzchnię dociskową sprzęgła.
    czy przypadkiem w Veyronie nie ma skrzyni DSG (tylko pytam)?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •