Forum autoGALERIA.pl
Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 81

Wątek: Nieparzysta liczba cylindrów

  1. #11

    Domyślnie

    cylindry nie chodza do konca parami, bo mimo iz sa dwa na gorze a dwa na dole to przypada im po jednym z czterech cyklow pracy
    dlatego w rzeczywistosci kazdy cylinder chodzi swoim wlasnym tempem

    np cylindy silnika v12 lamborghini zawsze pracuja w kolejnosci - pierwszy siodmy czwarty dziesiaty drugi osmy szosty dwunasty trzeci dziewiaty piaty jedenasty

  2. #12
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,966

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BABELEC
    Robak - Cylindry V5 na pewno nie będą pracowały tak jak rzędowa czwórka, która pracuje w schemacie 1,4-2,3 (czyli cylindry 1 i 4 sprężają a 2 i 3 zasysają do komory mieszankę).
    Jak tu sie nie wk***. ??: Jak ja nie lubie jak ktos przeczyta cos po łebkach i mowi ze nie.Czy ja cos takiego powiedziałem.Mowiłem ze v5 jest zbizony kostrukcujnie do v6 i parcuje podbnie natomisat r5 pracuje podbnie do r4.Prosze Cie Babelec przeczytaj wczesniejszy post jeszcze raz.

  3. #13

    Domyślnie

    Robak nie unoś się! Napisałeś wcześniej, że piątka pracuje jak każda inna czwórka. Tak wychodzi z Twoich słów. A jak użyłeś jakiegoś skrótu myslowego, którego mogłem nie odgadnąć to już inny problem.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  4. #14
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,966

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Robak
    Wv miał jeszcze nie dawno silnik v5 o pojemnosci 2.3l i mocy 150 koni.Jak działał to nie wiem ale wydaje mi sie ze tak samo jak np v6.Po jednej stronie znjdowały sie 3 cylindry a po drugiej dwa.Takie cos widziałem na schematach.
    STOP
    Cytat Zamieszczone przez Robak
    Kiedys audi miało turbodoładownay 5 cylindrowy rzedowy silnik o pojemnosci 2.2 litra a do dzis volvo jest uzywa tego rozwiazania.Takze mb w wesji 270 cdi ma 5 garnkow w rzedzie.Dziwie sie czemu sie pytasz jak parcuja. Pracuja tak jak w kazdym innym np. 4cylindrowym aucie.
    Gdzie tu sa skruty myslowe?napisałem wyraznie jak woł.Nie potrafie juz lepiej. Czy mam zaczac pisac po angielsku?
    Przepraszam, moze zapytam innych.Czy z moje wypowiedzi wynika ze silnik v5 pracuje jak rzedowa czworka?

  5. #15

    Domyślnie

    Sprawa jest jasna. Moją odpowiedź miałem odnieść do 5 w rzędzia a nie do V5. Mój błąd. Sorry. Dalej reszta się zgadza.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  6. #16
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,966

    Domyślnie

    Sorry ze sie tak uniosłem ale po prostu juz kiedys kilka osob mi takie wkrety robiło gdzie musiałem przez kilka stron postow sie oczyszczac a nie lubie tego.
    Roznica miedzy r5 a r4 polega na "doklejeniu" do głowicy jednek komory i dodaniu jednego cylindra.Roznica w pracy moze sie objawaic tym ze zminia sie kolejnosc zapłonu mieszanki poszczegolnych komor w porownaniu do r4 ale dokładnie nie wiem jak to sie zmenia i czy w ogolel sie zmienia wg mnie to mało istotne.Wazne jest to ze silnik r5 pracuje rowniej niz r4 ma mniejsze wibracje i mniej sie ksztusi na niskich obrotach a do tego ma bardzo rasowy zadko spotykany ton.Usłyszec wkrecajace sie na obroty audi s2 to sama przyjemnosc.

  7. #17

    Domyślnie

    I o to mi chodzilo kolego

    Mnie również zastanawia kolejność zapłonu w poszczególnych cylindrach, ale jak wspomniałem wcześniej, nie szło nic znaleźć.

    R5 była montowana także w Lagunach I generacji. Była to 2-litrowa jednostka od Volvo o mocy 140 KM.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  8. #18

    Domyślnie

    Robię specjalnie kolejny post, żeby odświeżyć temat. W czasie dyskusji starałem sobie przypomnieć gdzie widziałem schemat pracy 5-cylindrowca i R4. Co do R5 to sobie przypomniałem i znalazłem.
    To jest motor nowego Focusa ST.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  9. #19
    VIP Awatar kok
    Dołączył
    01/2005
    Skąd
    Katowice
    Posty
    5,394

    Domyślnie

    Obserwuje temat od początku i widze że pod względem kolejności odpalanych cylindrów robicie z R5; R4 z doklejonym cylindrem, a z V5 obcietą V6 co ma mało wspólnego z rzeczywistośćią. Ponieważ podczas ustalania kolejności odpalania cylindrów w silnikach rzędowych najważniejsze jest by żaden z cylindrów się nie przegrzewał ( wiec nikt nie dożuca na poczętek lub koniec cyklu odpaleń 5 cylinder). V5 najważniejsze jest by silnik chodził równo i niewpadał w drgania przez różnice mas po jednej i drugiej stonie. Niestety nie znalazłem żadnego schematu V5 ani V3 by poprzeć moje słowa.


    NOWA STRONA POD NOWYM ADRESEM !!
    www.rawa.katowice.pl
    Wszystkich chętnych zapraszamy na treningi. Masz pytania napisz.

  10. #20
    Zbanowany Awatar Wielbłąd
    Dołączył
    07/2005
    Skąd
    EPBY
    Posty
    3,986

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BABELEC

    Wielbłąd - pierwsze słyszę o silniku V3. Możesz podać jakiś przykład?
    V7 też nikt nie produkował/produkuje.
    Chodziło mi o silniki motocyklowe. V3 stosuje np: Honda

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •