$show[vbsec2]
Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 81

Wątek: Nieparzysta liczba cylindrów

  1. #11
    VIP Awatar kocie_ruchy
    Dołączył
    09/2004
    Skąd
    warszawa/łódź
    Posty
    3,325
    Auto
    vespa

    Domyślnie

    cylindry nie chodza do konca parami, bo mimo iz sa dwa na gorze a dwa na dole to przypada im po jednym z czterech cyklow pracy
    dlatego w rzeczywistosci kazdy cylinder chodzi swoim wlasnym tempem

    np cylindy silnika v12 lamborghini zawsze pracuja w kolejnosci - pierwszy siodmy czwarty dziesiaty drugi osmy szosty dwunasty trzeci dziewiaty piaty jedenasty

  2. #12
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,884
    Auto
    VW Passat CC 1.8 TSI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BABELEC
    Robak - Cylindry V5 na pewno nie będą pracowały tak jak rzędowa czwórka, która pracuje w schemacie 1,4-2,3 (czyli cylindry 1 i 4 sprężają a 2 i 3 zasysają do komory mieszankę).
    Jak tu sie nie wk***. ??: Jak ja nie lubie jak ktos przeczyta cos po łebkach i mowi ze nie.Czy ja cos takiego powiedziałem.Mowiłem ze v5 jest zbizony kostrukcujnie do v6 i parcuje podbnie natomisat r5 pracuje podbnie do r4.Prosze Cie Babelec przeczytaj wczesniejszy post jeszcze raz.

  3. #13
    Awatar BABELEC
    Dołączył
    04/2005
    Skąd
    Gda
    Posty
    1,544
    Auto
    Seat Toledo III

    Domyślnie

    Robak nie unoś się! Napisałeś wcześniej, że piątka pracuje jak każda inna czwórka. Tak wychodzi z Twoich słów. A jak użyłeś jakiegoś skrótu myslowego, którego mogłem nie odgadnąć to już inny problem.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  4. #14
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,884
    Auto
    VW Passat CC 1.8 TSI

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Robak
    Wv miał jeszcze nie dawno silnik v5 o pojemnosci 2.3l i mocy 150 koni.Jak działał to nie wiem ale wydaje mi sie ze tak samo jak np v6.Po jednej stronie znjdowały sie 3 cylindry a po drugiej dwa.Takie cos widziałem na schematach.
    STOP
    Cytat Zamieszczone przez Robak
    Kiedys audi miało turbodoładownay 5 cylindrowy rzedowy silnik o pojemnosci 2.2 litra a do dzis volvo jest uzywa tego rozwiazania.Takze mb w wesji 270 cdi ma 5 garnkow w rzedzie.Dziwie sie czemu sie pytasz jak parcuja. Pracuja tak jak w kazdym innym np. 4cylindrowym aucie.
    Gdzie tu sa skruty myslowe?napisałem wyraznie jak woł.Nie potrafie juz lepiej. Czy mam zaczac pisac po angielsku?
    Przepraszam, moze zapytam innych.Czy z moje wypowiedzi wynika ze silnik v5 pracuje jak rzedowa czworka?

  5. #15
    Awatar BABELEC
    Dołączył
    04/2005
    Skąd
    Gda
    Posty
    1,544
    Auto
    Seat Toledo III

    Domyślnie

    Sprawa jest jasna. Moją odpowiedź miałem odnieść do 5 w rzędzia a nie do V5. Mój błąd. Sorry. Dalej reszta się zgadza.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  6. #16
    VIP Awatar Robak
    Dołączył
    06/2005
    Skąd
    Whitestok-east
    Posty
    6,884
    Auto
    VW Passat CC 1.8 TSI

    Domyślnie

    Sorry ze sie tak uniosłem ale po prostu juz kiedys kilka osob mi takie wkrety robiło gdzie musiałem przez kilka stron postow sie oczyszczac a nie lubie tego.
    Roznica miedzy r5 a r4 polega na "doklejeniu" do głowicy jednek komory i dodaniu jednego cylindra.Roznica w pracy moze sie objawaic tym ze zminia sie kolejnosc zapłonu mieszanki poszczegolnych komor w porownaniu do r4 ale dokładnie nie wiem jak to sie zmenia i czy w ogolel sie zmienia wg mnie to mało istotne.Wazne jest to ze silnik r5 pracuje rowniej niz r4 ma mniejsze wibracje i mniej sie ksztusi na niskich obrotach a do tego ma bardzo rasowy zadko spotykany ton.Usłyszec wkrecajace sie na obroty audi s2 to sama przyjemnosc.

  7. #17
    Awatar BABELEC
    Dołączył
    04/2005
    Skąd
    Gda
    Posty
    1,544
    Auto
    Seat Toledo III

    Domyślnie

    I o to mi chodzilo kolego

    Mnie również zastanawia kolejność zapłonu w poszczególnych cylindrach, ale jak wspomniałem wcześniej, nie szło nic znaleźć.

    R5 była montowana także w Lagunach I generacji. Była to 2-litrowa jednostka od Volvo o mocy 140 KM.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  8. #18
    Awatar BABELEC
    Dołączył
    04/2005
    Skąd
    Gda
    Posty
    1,544
    Auto
    Seat Toledo III

    Domyślnie

    Robię specjalnie kolejny post, żeby odświeżyć temat. W czasie dyskusji starałem sobie przypomnieć gdzie widziałem schemat pracy 5-cylindrowca i R4. Co do R5 to sobie przypomniałem i znalazłem.
    To jest motor nowego Focusa ST.
    Przyjmę Porsche 911 jako darowiznę. Tylko poważne oferty.

  9. #19
    VIP Awatar kok
    Dołączył
    02/2005
    Skąd
    Katowice
    Posty
    5,340
    Auto
    Nissan Almera GTI

    Domyślnie

    Obserwuje temat od początku i widze że pod względem kolejności odpalanych cylindrów robicie z R5; R4 z doklejonym cylindrem, a z V5 obcietą V6 co ma mało wspólnego z rzeczywistośćią. Ponieważ podczas ustalania kolejności odpalania cylindrów w silnikach rzędowych najważniejsze jest by żaden z cylindrów się nie przegrzewał ( wiec nikt nie dożuca na poczętek lub koniec cyklu odpaleń 5 cylinder). V5 najważniejsze jest by silnik chodził równo i niewpadał w drgania przez różnice mas po jednej i drugiej stonie. Niestety nie znalazłem żadnego schematu V5 ani V3 by poprzeć moje słowa.


    NOWA STRONA POD NOWYM ADRESEM !!
    www.rawa.katowice.pl
    Wszystkich chętnych zapraszamy na treningi. Masz pytania napisz.

  10. #20
    Zbanowany Awatar Wielbłąd
    Dołączył
    07/2005
    Skąd
    EPBY
    Posty
    3,986
    Auto
    sępie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BABELEC

    Wielbłąd - pierwsze słyszę o silniku V3. Możesz podać jakiś przykład?
    V7 też nikt nie produkował/produkuje.
    Chodziło mi o silniki motocyklowe. V3 stosuje np: Honda

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •