$show[vbsec2]
Strona 2 z 13 PierwszyPierwszy 12345678910111213 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 124

Wątek: Syrena Meluzyna

  1. #11
    Awatar DanielAngel
    Dołączył
    03/2009
    Skąd
    Zalesie
    Posty
    1,394
    Auto
    Brak

    Domyślnie

    Poza okrągłymi światłami, to nie widzę żadnego podobieństwa do Garbusa.
    Sam projekt bardzo fajny, ładnie przedłużyli tył. Ciekaw jestem ile oni się wykosztują na opracowanie prototypów, budowę linii produkcyjnej i jak będą atakować rynki. Na ich miejscu na początku mocno postawiłbym na Chiny.

  2. #12
    Awatar MCL
    Dołączył
    04/2010
    Skąd
    Warszawa
    Posty
    1,771
    Auto
    MX-5 1.6 NB

    Domyślnie

    Strasznie dziwnie wykonane rendery

    Mi osobiście przypomina nieco nadmuchanego Daihatsu Copena skrzyżowanego z projektem New Warsaw. Nie jest źle, widać nawiązania do pierwowzoru, choć z krytyką i oceną powstrzymam się do prezentacji modelu w skali 1:1 (o ile do tego dojdzie...).
    MCL Blog - Subiektywne wywody motoryzacyjne nadawane wprost z mojej bazy.

  3. #13
    redaktor autoGALERII Awatar Seth
    Dołączył
    04/2004
    Skąd
    Wawa: WI, WN, WPI
    Posty
    13,103
    Auto
    Szkodnik z rozpadającym się silnikiem

    Domyślnie

    o, Copen to lepszy pomysł. Nawiązań Credta nie widzę. Ale sam projekt niezbyt mi się podoba. Jakiś taki jest niekształtny. Trochę sprawia wrażenie samochodu totalnie "garażowego", odlanego z formy z laminatu. Oczywiście, nie skreślam pomysłu, ale mimo wszystko raczej na razie nie widzę tego jako potencjalnego sukcesu. Dało się bardziej atrakcyjnie nawiązać do pierwowzoru, pomijając daremność Syreny jako takiej , ale jakby samochód był bliższy oryginałowi - to chyba wyglądało by lepiej.
    Jest: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance '14
    Były: Ford Granada 2.0 LX '79, Ford Sierra 1.8 LX '89, Lancia Delta 2.0 GT '93, Ford Escort Turnier 1.8TD Ghia '95, Lancia Lybra SW 2.0 LX '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD '04

  4. #14

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MCL Zobacz posta
    Strasznie dziwnie wykonane rendery

    Mi osobiście przypomina nieco nadmuchanego Daihatsu Copena skrzyżowanego z projektem New Warsaw. Nie jest źle, widać nawiązania do pierwowzoru, choć z krytyką i oceną powstrzymam się do prezentacji modelu w skali 1:1 (o ile do tego dojdzie...).
    New Warsaw, no powiedzmy ten tył, ale równie dobrze Bentley, Beemki Chrisa Bungle'a czy po prostu starsze samochody z lat 50/60 - kiedyś taka była moda, że tylne błotniki i linia bagażnika nie stanowiły monolitu. Faktycznie najbliżej do Daihatsu Copena, ale dla mnie jest oczywiste, że projektant wyszedł od Syreny 105, od niczego innego. Ogólna sylwetka z opadającym bagażnikiem, linia okien, kierunkowskazy przednie, szyba przednia. To jest przetworzona na współczesny język Syrena 105.

  5. #15
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    6,273
    Auto
    306 1.4

    Domyślnie

    Niestety mocno wtórny design. Nic odkrywczego. W dodatku trochę nudą wieje.
    Droga, którą Fiat podążył tworząc i wdrażając nowe wcielenie 500-ki w roku 2007, MINI w 2001 a VW w 2001 wypuszczając Garbusa. Ba był nawet pomysł aby w podobny sposób wskrzesić Trabanta w 2007 roku.
    Tu nie chodzi o to czy to jest podobne czy nie do garbusa czy 500-ki. Chodzi o to że to nic nowego. Można się zainspirować twórczo i zaprojektować coś nowatorskiego. Nie podoba mi się, że z Syreny, która była typowym dupowozem robi się auto usportowione. Czy nie mogło to byc wyjątkowo oryginalne miejskie wozidełko, które w odróżnieniu od Fiata 500 już w podstawowej wersji byłoby praktyczne? Warto by inspiracja nie polegała tylko na stylistycznym przetworzeniu detali. To jest właściwie dość proste.
    Wazne by zainspirowac się filozofią samochodu. By z jednego auto można było zrobić np. cała linię modelową. (to zrobiono w bardzo udany sposób w Mini i w trochę mniej we Fiacie). W przypadku Syreny to jest dość zrozumiałe, bo przeciez wiemy o Syrenie microbusie i Syrenie Sport. Meluzyna to takie pseudo sportowe małe coupe które własciwie do kogo jest kierowane? Czy ktoś z Europy Zachodniej zauważy w nim coś ciekawego?
    Wracając do projektu Herpy i new Trabanta. Tam był bodajże pomysł by auto było elektryczne. To mimo, że nie jestem zwolennikiem takich aut jest jakiś pomysł na zaistnienie. W kwestii designu i w przypadku Meluzyny i w przypadku nt nie osiągnięto nic szczególnego.
    SAMM Studio Architektoniczne Michał Majewski - SAMM.pl - architektura, wnętrzarstwo, projekty budowlane, projekty wykonawcze
    Zapraszam do polubienia profilu na facebooku

  6. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    06/2009
    Posty
    2,839
    Auto
    grube

    Domyślnie

    Ciekawe co odkrywczego można zrobić wzorując się na klasycznym aucie sprzed tysiąca lat... Moi drodzy zastanówcie się chwilę przed napisaniem komentarza.

    Jak dla mnie gdyby rendery były lepszej jakości to i hejterów byłoby mniej.

  7. #17

    Domyślnie

    @Ryjas - Meluzyna ma też mieć różne wersje nadwoziowe oraz także wersję z napędem hybrydowym, także nie tylko auto usportowione, które oglądamy od wczoraj na renderach. Ma być właśnie linia modelowa. Polecam ciekawy wywiad z AK m.in. na te tematy, jakoś go wcześniej przegapiłem

    http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/...zdjecia.html,2

    "AK Syrena, jaką zaplanowaliśmy, to "modułowy" samochód na poziomie fabryki. Można będzie więc wybierać pomiędzy różnymi konfiguracjami nadwoziowymi opartymi o tę samą platformę i ten sam design. AK Syrena będzie więc przystępna cenowo dla przeciętnego nabywcy, ale będą też wersje oferujące wyższe osiągi i lepsze wyposażenie, które podniosą cenę na dużo wyższy pułap.Pozostajemy wierni kwestii przystępności cenowej, która charakteryzowała oryginalne samochody marki Syrena, ale mamy też koncepcję, która wzniesie markę, pozwoli jej wejść do bardziej ekskluzywnego, prestiżowego towarzystwa."

    - - - Aktualizacja - - - -

    Cytat Zamieszczone przez GRUBY Zobacz posta
    Ciekawe co odkrywczego można zrobić wzorując się na klasycznym aucie sprzed tysiąca lat... Moi drodzy zastanówcie się chwilę przed napisaniem komentarza.

    Jak dla mnie gdyby rendery były lepszej jakości to i hejterów byłoby mniej.
    Chyba dali za dużą kostkę brukową i autko wygląda wielkościowo na segment A, a nie B. A tak poza tym rendery jak rendery, nic nie zastąpi prawdziwego zdjęcia.

  8. #18
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    6,273
    Auto
    306 1.4

    Domyślnie

    Czym była oryginalna Syrena dla potencjalnego posiadacza? Jakim samochodem względem innych dostępnych na rynku? Nie sądzicie, że to tym powinno się przede wszystkim inspirować tworząc wskrzeszenie legendy? Detale można potraktować po macoszemu. To nie jest w aucie najważniejsze. Natomiast forma, znaczenie, historia jaką niesie ze sobą dana marka - to sa rzeczy najważniejsze.

    Te naklejki z napisem Syrena to jak rozumiem podpowiedź dla tych, którzy się nie skapnęli z czym mają do czynienia?
    Najlepsze jest to, ze gdyby postał Fiat 500 Coupe (tzn dwudrzwiowy sedan) to wraz z 500 L living jako linia modelowa bardziej by nawiązywał do oryginalnej Syreny niż Meluzyna. Fakt, że stylistycznie nie ma tam tego charakterystycznego grila, ale co za problem zrobić?
    Taki Fiat 500 L living to z grubsza ta sama idea na auto co Syrena Microbus
    http://pasjonatprl.files.wordpress.c...ikrobus_01.jpg vs http://photo.netcarshow.com/Fiat-500...4_photo_01.jpg

    Tyle tylko, ze Syreny były tanie, a Fiat 500 do tanich nie nalezy. Gdyby zrobić taki miks linii modelowej Fiata 500 i oferty Dacii to mamy przepis na wskrzeszenie Syreny.
    SAMM Studio Architektoniczne Michał Majewski - SAMM.pl - architektura, wnętrzarstwo, projekty budowlane, projekty wykonawcze
    Zapraszam do polubienia profilu na facebooku

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ryjas Zobacz posta
    Czym była oryginalna Syrena dla potencjalnego posiadacza? Jakim samochodem względem innych dostępnych na rynku? Nie sądzicie, że to tym powinno się przede wszystkim inspirować tworząc wskrzeszenie legendy? Detale można potraktować po macoszemu. To nie jest w aucie najważniejsze. Natomiast forma, znaczenie, historia jaką niesie ze sobą dana marka - to sa rzeczy najważniejsze.

    Te naklejki z napisem Syrena to jak rozumiem podpowiedź dla tych, którzy się nie skapnęli z czym mają do czynienia?
    Najlepsze jest to, ze gdyby postał Fiat 500 Coupe (tzn dwudrzwiowy sedan) to wraz z 500 L living jako linia modelowa bardziej by nawiązywał do oryginalnej Syreny niż Meluzyna. Fakt, że stylistycznie nie ma tam tego charakterystycznego grila, ale co za problem zrobić?
    Taki Fiat 500 L living to z grubsza ta sama idea na auto co Syrena Microbus
    http://pasjonatprl.files.wordpress.c...ikrobus_01.jpg vs http://photo.netcarshow.com/Fiat-500...4_photo_01.jpg

    Tyle tylko, ze Syreny były tanie, a Fiat 500 do tanich nie nalezy. Gdyby zrobić taki miks linii modelowej Fiata 500 i oferty Dacii to mamy przepis na wskrzeszenie Syreny.
    Tak właśnie jak piszesz powinno się przystępować do "remake" samochodu, ale co do Meluzyny to mamy rendery i plany, zapowiedzi różnych wersji nadwoziowych , a Ty już zakładasz, że zrobią to źle?

    Jakbyś zrobił ten twój miks gamy Fiata i Dacii to już by "nudą nie wiało"? ;-)

    A te naklejki w Porsche poniżej to też rozumiem dla tych , którzy się nie skapnęli ? Pewnie jakby porsche było wózkiem na zakupy to by nie miało takich dumnych naklejek. Zrozum wreszcie, że na renderach jest pokazana wersja sportowa Syreny, ma być z napędem 4x4, więc to w marzeniach AK pełnokrwiste auto sportowe - naklejki usprawiedliowione.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Cayman_R_bez_logo.jpg
Wyświetleń:	47
Rozmiar:	58.1 KB
ID:	5542

  10. #20
    Awatar Ryjas
    Dołączył
    05/2008
    Skąd
    Gdansk, Poland, Poland
    Posty
    6,273
    Auto
    306 1.4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GRUBY Zobacz posta
    Ryjas pewnie już w szopie klei ze szwagrem remake-i klasyków Dacii, a patrząc na wspomnianych przez naszych forumowych speców od designu Beetle, 500, czy Mini przeczą teorii Ryjasa jakie te reedycje być powinny, ale jeśli mamy tu na forum lepszych speców niż w BMW, Fiacie, czy VW to nic- tylko się cieszyć.
    Nic tylko się cieszyć że mamy 2013 rok i jakis polski spec chce iść ta samą droga?

    Cytat Zamieszczone przez charger_srt8 Zobacz posta
    Podsumujmy najpoważniejsze zarzuty wobec Syreny Meluzyna:

    - okrągłe lampy
    - naklejki
    - niepodobna do Dacii
    - ogólnie do dupy, "bo mi się nie podoba"
    - głupia nazwa (jak zwykle)
    Nie stać Cię na nic innego?

    Rozumiem, że wg Ciebie nie należy krytykować przeciętnego nic niewnoszacego do motoryzacji projektu bo jest polski i nazywa się Syrena?

    Dacia jako marka jest projektem o tyle ciekawszym, że jego realizacja idzie w parze z założeniami ideowymi a to już połowa sukcesu. Poza tym jego nowatorstwo polega na tym, że udało się stworzyć linię produktów na która stać niemal każdego przeciętnie zarabiającego europejczyka. W dodatku produkty okazały się na tyle atrakcyjne że pod innymi markami świetnie sprzedają się na całym świecie.

    Stylistyka to nie wszystko jak już pisałem. Ważna jest idea samego produktu. Jak widzę Syrenę 4x4 w wersji usportowionej to widze przede wszystkim populizm i nic więcej. Trudno krytykować takie samochody, bo z założenia sa świetne. Ale chyba nie ma nic złego w krytykowaniu założeń że Syrena-marka budżetowych aut PRLu ma zdobyć rynek napędem na 4 koła i sportowymi osiągami.
    SAMM Studio Architektoniczne Michał Majewski - SAMM.pl - architektura, wnętrzarstwo, projekty budowlane, projekty wykonawcze
    Zapraszam do polubienia profilu na facebooku

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •