$show[vbsec2]
Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 43

Wątek: [historia] Fiat 126p

  1. #1
    Zbanowany Awatar AGENT
    Dołączył
    06/2004
    Skąd
    Giżycko/Olsztyn
    Posty
    6,719
    Auto
    Miś :)

    Domyślnie [historia] Fiat 126p

    Czymże dziś była by polska motoryzacja bez Fiata 126p, od poczatku swojego istnienia zwanego przez wszystkim "Maluchem"? Napewno ciężko sobie wyobrazic ulice naszych miast bez tego poczciwego autka. W latach swojej świetności Fiat 126p pełnił różne funkcje, od pierwszego auta w którym zaczyna się przygodę z motoryzacją, aż po samochód rodzinny, którym cała rodzina wraz z psem wyruszała na wakacyjne podboje. Przez moje życie przewinęły się 2 "Małe Fiaty"; pierwszy kupiony w salonie w 1997 roku służył jako samochód rodzinny, drugi to juz mój pierwszy własny środek lokomocji, znany na tym forum. Prawdą jest, że ktoś kto obcował już z "Maluchem", będzie go wspominał z wielkim sentymentem.
    Te wspomnienia skłoniły mnie do przypomnienia wszystkim jak przebiegała ewolucja "Małego Fiata", auta dzisiaj traktowanego pół serio i z drwiącym uśmiechem.
    Oficjalna prezentacja "Maluszka" odbyła się 9 listopada 1972 roku w dwóch miejscach jednocześnie: na salonie samochodowym w Turynie oraz na placu Defilad w Warszawie. W konkursie na Samochód Roku 1972 Fiat 126 zajął szóste miejsce. Historia Polskiego Fiata 126 zaczyna się w momencie podpisania umowy miedzy koncernem Fiat S.A. i PHZ Polmot,
    kiedy to Fiat zdecydował się na uruchomienie produkcji polskiej odmiany Fiata 126 - nazwanego 126p (litera p oznaczała "polski").
    Na początku 1972 roku powstała Fabryka Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Bielej, gdzie dnia 6 czerwca 1973r zmontowano tu pierwszego Fiata 126p z włoskich części. Pierwszy "Maluch" kosztował wtedy 69 tys. złotych, była to równowartość ówczesnych 18 średnich pensji.

    22 lipca 1973 nastąpiło oficjalne uruchomienie linii produkcyjnej (do końca roku powstało 1500 "maluchów")
    Fiat 126 p z 1973r, jeden z nielicznych zachowanych egzemplarzy.

    Prospekt z 1973 r.

    Prospekt z 1974r.

    Prospekt z 1975r.


    We wrześniu 1975 roku uruchomiono produkcję w zakładzie w Tychach.
    W 1976 r. wprowadzono wersję z silnikiem o zwiększonej pojemności, wynoszacej 652 cm3, którą produkowano równolegle z wersją 594 cm3.


    W 1977 r. mały FIAT został zmodernizowany zarówno w wersji ryginalnej (126), jak i polskiej (126P). Zmiany modernizacyjne dotyczyły silnika i wyposażenia. Polskim odbiorcom zaprezentowano (w połowie 1977 roku) następujące odmiany samochodu Polski FIAT 126P:
    650 Standard - Podstawowy model.
    650 Special - posiadał siedzenia z regulacją kąta pochylenia oparcia, szybę przednią z zielonym pasem
    przy górnej krawędzi, ogrzewana szybę tylną, stacyjkę z blokadą kierownicy i regulator pracy wycieraczek.
    650 Lux - miał wzmocniony układ hamulcowy oraz nowe tarcze kół, sygnalizację niskiego poziomu płynu hamulcowego
    w plastykowym zbiorniku i sygnalizację zaciągniętego hamulca ręcznego, światła awaryjne, alternator zamiast prądnicy,
    rozkładane przednie siedzenia o zmienionym kształcie, bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa, odchylane szyby tylnych
    okien bocznych oraz nakładki z tworzywa sztucznego na końcach zderzaka przedniego i tylnego. Pokrywa bagażnika tego
    samochodu została wyposażona we wspornik blokujący ją w położeniu otwarcia, obicia tapicerskie siedzeń wykonane z
    welutyny, a rynienki dachu zabezpieczono listwami ozdobnymi.
    650 Komfort - poza udogodnieniami wersji Lux, posiadał wzmocnione zderzaki z plastikowymi nakładkami
    (które spowodowały zwiększenie długości samochodu do 3129 mm), dodatkowe boczne listwy ochronne, zewnętrzne lusterko
    wsteczne, tapicerkę z tkaniny igłowej, nakładkę z pianki poliuretanowej na kole kierownicy, dodatkową półkę pod tablicą
    rozdielczą.

    W 1978 roku wycofano z produkcji silnik o pojemności 594 cm3, wprowadzono też zmiany nadwozia (min. wydłużenie auta o 55mm).

    Dnia 8 czerwca 1979r. zawarto kontrakt "O sprzedaży i modernizacji samochodu 126" na 10 lat między PolMotem a
    FIAT-em; FSM staje się wyłącznym producentem modelu 126 dla sieci FIAT'a. Samochody z Polski były eksportowane za granicę. Auta "idące" na zachód były oczywiście najlepiej wyposażone.
    Przykładem eksportowym mogą być następujące modele:

    Fiat 126 Personal 2/Personal 4 - produkowany w latach 1976-1980, odpowiednik polskiej wersji 650K, wersja Personal 2 pozbawiona była tylnej kanapy.


    Fiat 126 Bambino 650 - produkowany w latach 1980-1984, następca modelu Personal 4


    FSM 650 Niki - montowany w latach 1989-1991 z przeznaczeniem na rynek Australii, poza kierownicą zamontowaną po prawej stronie, posiadał kotwiczenia do zamontowania fotelików dla dzieci, przystosowany był do wyższych temperatur powietrza, dostosowano go także do lokalnych, australijskich przepisów ekologicznych.


    22 kwietnia 1980 roku z taśm montarzowych zjechał milionowy "Maluch". Wprowadzono też odmiany 126 Red i 126 Brown.


    W 1982 r. wprowadzono wersję 126E o zmniejszonym zuzyciu paliwa. W samochodach tych montowano nowy typ gaźnika, tłumik szmerów ssania i trójkomorowy tłumik wydechu o zmniejszonych oporach przepływu. Zmiany te, pozwoliły na zmniejszenie zużycia paliwa o 7%. Kolejny etap modernizacji, miał miejsce w czerwcu 1983 roku, kiedy to wprowadzono silnik, w którym zastosowano głowicę z nową wanienkową komorą spalania o mniejszej objętości, nowy wałek rozrządu powodujący zwiększenie wzniosu zaworów i zmianę faz rozrządu, a także aparat zapłonowy ze zmienioną charakterystyką
    kąta wyprzedzenia zapłonu. Rezultatem wprowadzenia zmian był dalszy spadek zużycia paliwa - do 12% względem pierwotnej wersji.


    W 1985 r. z taśmy montarzowej zjechał 2-milionowy "Maluch".


    W kwietniu 1985r wprowadzono model 126FL (face lifting), zmiany głównie o charakterze kosmetycznym oraz
    dostosowujące auto do zmieniających się przepisów homologacyjnych EWG. Główne zmiany to m. in.:
    -zmiana kształtu i położenia bocznych listew
    -zastosowanie nowych lusterek zewnetrznych
    -wygładzenie wszystkich kantów zarówno w środku jak i na zewnątrz
    -osloniecie rynienek nakładkami z tworzywa
    -zmiana kształtu deski rozdzielczej, zmiana konsoli środkowej - wygospodarowano miejsce na radio, półkę i popielniczkę
    -zainstalowanie z tyłu świateł cofania i przeciwmgłowego
    -zwiększenie przetłoczeń w przednich błotnikach
    -zastosowanie rozrusznika z wyłącznikiem elektromagnetycznym i nową dwubiegunową cewką zapłonową, co pozwoliło wyeliminować rozdzielacz zapłonu
    -wprowadzono dmuchawę w układzie przewietrzania nadwozia
    -zainstalowano elektryczna pompkę spryskiwacza szyby przedniej w miejscu ręcznej pompki
    -wprowadzono dwubiegowe wycieraczki z przerywaczem regulującym pracę wycieraczek

    Prospekt z 1993r.


    Jesienią 1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie zaprezentowano wersję BIS. Przedstawienie nowej wersji było spowodowane malejącym popytem na "Malucha" za granicą oraz potrzebą unowocześnienia konstrukcji. W samochodzie wprowadzono ponad 800 zmian obejmujących zarówno karoserie jak i resztę podzespołów. Warto dodac, że zmiany te w większości były zasługą Polaków. Podstawowymi zmianami było wprowadzenie silnika chłodzonego cieczą, powiekszenie przestrzeni bagazowej i uczynienie auta 3-drzwiowym. Niewątpliwie ciekawostką było to, iz auto posiadało 2 bagazniki: jeden tradycyjnie z przodu, drugi zaś za tylna kanapą. Przestrzeń ta uzyskano dzięki poziomemu, a nie pionowemu układowi cylindrów. Złożenie tylnych siedzen powiekszało przestrzen bagazowa do 500 l i umozliwiało przewóz wiekszych przedmiotów. Z zewnatrz BISa wyróżniały tez kratki wlotu powietrza do chłodnicy, umieszczone pod przednią szybą. Najwiekszą modyfikacją w aucie był zupełnie nowy silnik oznaczony symbolem 126A2.000, umieszczony poziomo. Silnik o pojemności 703 cm3 osiągał moc maksymalna 25 KM (18,5 kW) przy 4600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 47 Nm przy 2500 obr./min. Zmieniono tarczę sprzęgła, zmniejszono przełożenie przekładni głównej. W zawieszeniu przednich i tylnych kół poprawiono charakterystykę elementów sprężystych i amortyzatorów. Samochód wyposażono w obręcze kół o średnicy 13-cali oraz opony bezdętkowe o wymiarach 135/70 SR 13. W miejsce stosowanej dotychczas ślimakowej przekładni kierowniczej wprowadzono przekładnię zębatkową z samoczynną regulacją luzu międzyzębnego. Modernizacja samochodu spowodowała wzrost jego masy do 645 kg, ale mimo to poprawiła się
    dynamika i zmniejszyło zużycie paliwa. Prędkość maksymalna 126 Bis wynosiła 110 km/h, a średnie zużycie paliwa 5,5 dm3/100 km, czyli o ponad 1 litr mniej niż wersji podstawowej. Niektóre z elementów BISa,
    wprowadzono później do modelu podstawowego (np. zębatkową przekładnię kierowniczą i większe koła). Tą wersje samochodu, produkowano równolegle z dwudrzwiową wersją. Wyprodukowano 190.361 Bisów, ich produkcji zaprzestano w 1991 roku .


    W 1991 r. zaprezentowano "Malucha" w wersji Kabrio. Auto z płóciennym dachem był produkowane w latach 91-95 w FSM w Bielsku Białej. Wszystkie podzespoły jak i nadwozie, aż do lini okien - pozostały bez zmian. Celem ochrony podróżujących, samochód wyposażony został we wzmocnioną ramkę przedniej szyby oraz w mocny pałąk, do którego zamontowano pasy bezpieczeństwa siedzeń przednich. Dach wykonany został ze specjalnej odmiany płótna, elastycznej a zarazem odpornej na rozciąganie, nieprzemakalnej, ma wszyte foliowe okienka - tylne oraz boczne. Szyby w drzwiach pozostały te same, dach nie był trawale połaczony z nadwoziem, kiedy był zlożony znajdował sie pod zapinanym pokrowcem. Z przodu dach zakończony został gumową uszczelką przylegającą do wiatrochronu, po bokach przymocowano plastykowe listewki uszczelniające górną krawędź szyb drzwi. Dach wydobyty z ukrycia zapina się na obramowaniu wiatrochronu za pomocą dwóch sworzni z zawleczkami, blokowanymi od wewnątrz, a następnie na kilkunastu zatrzaskach w tylnej części nadwozia i na burtach. Końcową czynnością jest napięcie dachu przy użyciu rurowego pałąka, zamocowanego zawiasowo w tylnej części samochodu. Dach przeszedł pomyślnie próby na deszczu, ale silny wiatr powodował rozszczelnienia i przedostawanie sie kurzu do wnetrza. Jeździe z otwartym dachem towarzyszyły niestety zawirowania powietrza.

    Prospekt:


    W maju 1992 roku FIAT wykupuje 90% akcji FSM w Tychach i Bielsku Białej.

    20 lipca 1993 zostaje wyprodukowany 3 000 000 Polski Fiat 126p.

    W kwietniu 1994 roku dokonano kolejnej, większej modyfikacji samochodu, produkowanego już pod szyldem Fiat Auto Poland, a nie FSM. Fiat 126el miał zmodernizowane następujące elementy:
    -zmieniono oblachowanie - złagodzono krawędzie przez likwidację przetłoczeń na bokach pojazdu
    -wprowadzono nowe węższe listwy ochronne na bokach pojazdu oraz nowe kratki wlotu powietrza
    -zmieniono zestaw wskaźników oraz poszycie tablicy przyrządów
    -wprowadzono dźwignię zmiany biegów i kierownicę z samohodu Cinquecento
    -poprawiono oświetlenie zewnętrzne poprzez zastosowanie żarówek typu H4
    -ulepszono przewietrzanie wnętrza
    -zlikwidowano dwuczęściowe szyby w drzwiach, wprowadzając w to miejsce jednolitą szybę
    -zamontowano, pochodzące z fiata Cinquecento, lusterka z możliwością regulacji z wnętrza pojazdu
    -w silniku zastosowano nowy elektroniczny układ zapłonowy Nanoplex, sterowany przez mikroprocesor według dwóch programów, zawierających różne krzywe zmian kata wyprzedzenia zapłonu dla obciążenia silnika (częściowego i pełnego). Informacje o stanie pracy jednostki napędowej dostarczały czujniki prędkości obrotowej i położenia wału korbowego oraz dwustanowy czujnik podciśnienia.
    -wyposażenie układu zapłonowego w linię diagnostyczną z gniazdem do podłączenia testera

    Prospekt Fiata 126el:


    W grudniu 1996, w związku z zaostrzeniem przepisów dotyczących oksyczności spalin, wprowadzono model Fiat 126elx . W modelu tym, wprowadzono kilka modyfikacji:
    -zastosowano katalizator o rdzeniu metalowym oraz nowy gaźnik
    -wprowadzono mechanizm odcinania dopływu paliwa do silnika w razie wypadku
    -pojawił się elektrozawór, odcinający dopływ paliwa do układu biegu jałowego przy hamowaniu silnikiem
    (tzw. funkcja cut-off). Zainstalowano też dźwiękową "kontrolkę" włączonego ssania.


    W styczniu 1997 roku Fiatowi 126p nadano oficjalna nazwe "Maluch".
    Jesienią 1998 roku wprowadzono zagłówki dla pasażerów siedzenia tylnego, w nazwie samochodu dodano słowo "town", była to ostatnia ze zmian, wprowadzonych w Maluchu.


    22 września 2000r z taśm produkcyjnych zjechał ostatni Maluch. Ostatnie 1000 aut to tzw. seria Happy End
    dostepne w kolorze żółtym lub czerwonym. Ostatni egzemplarz jest żółty i trafił do muzeum Fiata w Turynie.


    Warto również wspomnieć o kilku prototypach, jakie powstały na bazie zwykłego "Malucha":

    Fiat 126p "Bombel"
    Tą wersję "malego Fiata" opracowano w 1974 roku w warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, a całością
    projektu kierował mgr inż. Wiesław Wiatrak. Była to dostawcza wersja "Malucha", posiadająca w tylnej części nadbudówkę
    wykonaną z żywicy poliestrowej, wzmacnianej włóknem szklanym. ładownośc pojazdu wynosiła 2 osoby + 150 kg.


    Fiat 126p Kombi
    Główne zmiany w tym projekcie dotyczyły przede wszystkim nadwozia i silnika. W porównaniu do zwykłego
    "Malucha" zwiększono rozstaw osi o 10 cm, oraz tylni zwis wydłużono o 7cm. Aby zapewnić duża przestrzeń
    ładunkową z płaska podłogą, trzeba było dokonać zmian w silniku. Jednostka miała pojemność powiększoną do
    652ccm i poziomy układ cylindrów, uzyskała nową skrzynię korbową, dostosowaną do tak ułożonych cylindrów.
    W dużej mierze zmieniono osprzęt silnika taki jak gaźnik, pompa paliwa, filtr powietrza, pompa oleju,
    dmuchawa ukłdu chłodzenia, oraz aparat zapłonowy i tłumik. Zwiększono także stopień sprężania i nowy
    silnik osiągał moc 25 KM (18,4 kW) przy 4500 obr/min. Modernizacji poddano również zawieszenie. Tylna
    kanapa była składana, dzięki czemu uzyskano spory bagażnik o pojemność 500 l do linii szyb i 1000 l po dach.
    Szkoda, że auto zostało w fazie prototypu i gdyby nie pieniądze, nie wykluczone, że odniosło by sukces rynkowy.



    FIAT 126p Long
    W roku 1975 w Ośrodku Badawczo Rozwojowym "BOSMAL" wykonano "Malucha" wydłużonego, czyli Long . Samochód miał o 100 mm większy rozstaw osi, a tym samym więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Był nieco cięższy od normalnego Fiata 126p, więc moc silnika o pojemności 594 ccm podniesiono o 2kW do 25,8 KM (19kW) uzyskiwanej przy 4600 obr/min. Nad ulepszeniem silnika pracowali inżynierowie Wojciech Okulicz i Wojciech Trybus. Mimo zwiększenia masy własnej samochodu do 610 kg, właściwości dynamiczne wyraźnie się poprawiły. Niestety ze względów ekonomicznych nie zdecydowano się na produkcję.


    Fiat 126p Traction Avant
    Popolarność Fiata 126p stale rosła i konstruktorzy chcieli stworzyć więcej wersji nadwoziowych, aby zaspokoić pragnienia każdego klienta. Silnik umieszczony z tyłu pojazdu utrudniał większość modernizacji, zdecydowano się więc na przeniesienie go do przodu. Dokonano tego w 1977 roku. Pracami kierował mgr inż. Zdzisław Poździak. Ze względu na umieszczenie silnika z przodu, należało przedłużyć przednią część karoserii. Zadnie to powierzono zespołowi z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pod przewodnictwem dr inż. Jerzego Ginalskiego. Samochód miał do 1960 mm zwiększony rozstaw osi, a jego całkowita długość
    wynosiła 3290 mm. Inżynierowie Bogdan Kocoń, Ryszard Węgrzyn, Ryszard Śmiertka, Zbigniew Michniowski, Lesław Dudek i Józef Nowak opracowali konstrukcję nadwozia i podwozia, zaś zespół kierowany przez mgr inż. Jerzego Winogrodzkiego zaadoptował silnik "malucha" do nowego samochodu. Jednostkę o pojemności 650 ccm, chłodzoną powietrzem, umieszczono wzdłużnie przed przednią osią, napędzała ona oczywiście przednie koła. Osiągała moc 26 KM, była więc o 2 KM mocniejsza niż w standardowym Fiacie 126p, jednak osiągi auta nie były lepsze, gdyż wersja z układem przednionapędowym była nieznacznie
    cięższa. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona, pojedyncze wahacze oraz sprężyny śrubowe, z tyłu pozostały amortyzatory teleskopowe oraz sprężyny. Hamulce były z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe. Budowę pierwszego prototypu, oznaczonego Fiat 126-650NP, zakończono w grudniu 1978 roku . Nową wersję samochodu nazwano "Traction Avant" albo pieszczotliwie "Ryjek" z powodu wydłużonej przedniej części nadwozia. Był to samochód dwudrzwiowy, dwustulitrowy bagażnik znajdował się z tyłu, za klapą taką samą jak w normalnych "Maluchach". Kolejny prototyp - Fiat 126-650NP-C - był trzydrzwiowy, miał składane tylne siedzenia . Malucha z bardzo podobną tylną częścią nadwozia, wprowadono do produkcji kilka lat później - jako model BIS, który jednak był samochodem z silnikiem
    umieszczonym z tyłu. W latach 1979-1981, wykonano jeszcze kilka wersji trzydrzwiowych "ryjków", które miały ładniejsze, zespolone tylne
    światła, a nawet zastosowane inne jednostki napędowe . Niestety - pomino pozytywnych opini i niezłych wyników badań, Fiaty 126 serii NP, nie weszły do produkcji seryjnej. Kilka lat później, przeprowadzono badania aerodynamiczne, ma modelu Fiata 126NP - wynik (współczynnik Cx) był o 2 setne lepszy, niż dla zwykłego "Malucha" i wynosił 0,47.


    FIAT 126p Diesel
    Pomysł wstawienia do "Malucha" silnika wysokoprężnego zrodził się w czasach, kiedy benzyna była na kartki (lata osiemdziesiąte). Fiat 126p Diesel miał być napędzany jednym z dwóch silników japońskiej firmy Kubota, oba chłodzone cieczą: trzy- i czterocylindrowy. Wybrano jednostkę większą, która z pojemności 800ccm osiągała moc 24KM (17,7 kW). Samochód z nowym silnikiem stał się nie tylko bardziej dynamiczny, ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania prac do seryjnej produkcji nie doszło, ponieważ japoński
    jen zaczął gwałtownie zwyżkować i całe przedsięwzięcie przestało mieć ekonomiczny sens.


    Poniżej dane techniczne róznych odmian Fiata 126p:


    Wersja Steyr 126 Puch produkowana była w austriackim mieście Graz. Był to "Maluch" z chłodzonym powietrzem, dwucylindrowym
    silnikiem typu boxer. Samochód oferowany był na rynku niemieckim po cenie wyższej o 30 % od zwykłego Fiata 126p.
    Róznica cen wynikała z niewielkiej i w dużej mierze ręcznej produkcji silników oraz zastosowaniu niezależnego od
    silnika ogrzewania.



    (c) alefiat.prv.pl
    (c)fiat126.pl
    (c)wikipedia.pl


    Na jakiś czas spadam z forum (może rok, może miesiąc, tego nie wiem), także nareszcie trochę odpoczniecie ode mnie :lol: Bawcie się!

  2. #2
    Moderator Awatar Emenems
    Dołączył
    07/2004
    Skąd
    Turek (PTU)
    Posty
    7,903
    Auto
    1. Fiat Croma 1.9 JTDm 150KM 2005r 2. Fiat Seicento 1.1 MPI +LPG

    Domyślnie

    Eeeeee..... :shock: Ja bym to przeniósł raczej do Kompendiów. Nie wiedziałem że można tyle o Maluchu napisać.
    Gratuluje, jestem pod wrażeniem.

    Dlaczego znikasz z Forum ?
    włoszczyzna 91 włoszczyzna 97 włoszczyzna 98 włoszczyzna 01 francuz 04 włoszczyzna 05 (i 99)
    Specjalista d/s sprzedaży części Opel, Chevrolet

  3. #3
    Awatar Abaddon
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    osw
    Posty
    4,952
    Auto
    Focus I 1.6

    Domyślnie

    O połowie tych wersji nie wiedziałem. AGENT chyba szkuałeś tych info przez pół roku. Maluch - auto klasyka. Fajne są te odrestaurowane, bo nie moge już patrzeć na te maluchy z tymi paskudnymi naklejkami Sparco itd.
    NIE ODCHODZ !


    Bez przegięcia z tymi wykrzyknikami. *Dj*
    No replacement for displacement

  4. #4
    VIP Awatar Szakal
    Dołączył
    01/2006
    Skąd
    GLE XXXJ
    Posty
    11,849
    Auto
    Opel Astra G Caravan

    Domyślnie Re: [historia] Fiat 126p

    Cytat Zamieszczone przez AGENT
    Na jakiś czas spadam z forum (może rok, może miesiąc, tego nie wiem), także nareszcie trochę odpoczniecie ode mnie :lol: Bawcie się!
    Dlaczego? Jestem cześcią tego forum i podziwiamy twój sentyment do marki Fiat i tablic rejestracyjnych. Będzie mała pustka bez ciebie. Szczególnie po tym kompendium o tablicach i teraz ten temat o maluchu, który jak powiedzał M&M można przenieść do kompendium bez problemu. Jeszcze bardziej przyczyniasz się do rozwijania tego forum. Ile osób głównie dla ciebie stara się zdobyć te indywidualki, bez ciebie ten temat nie rozwijałby się nigdzie indziej. Nigdy bym nie pomyślał, że w tablicach jest tyle magii bez ciebie. Gratulacje tego tematu i jednak nie uciekaj z forum. :damn: Wyjawisz więc dlaczego? :susp:

  5. #5
    VIP Awatar LiveLetDie
    Dołączył
    02/2006
    Skąd
    Paradise City
    Posty
    2,173
    Auto
    Mercedes-Benz S123 300D

    Domyślnie

    Podoba mi się! Bardzo. Za to, że obiekt Twoich zainteresowań jest nietuzinkowy i za to, ze kompedium przygotowane jest w przejrzysty sposób. Przyjmij moje gratulacje!

    Jestem jednym z tych co swoją przygodę z motoryzacją też zaczynali od Kaszlaka. Mieliśmy w rodzinie egzemplarz, który pełnoletnośc osiągnął jakieś 6 lat wcześniej ode mnie! Szkoda, że jakiś palant wjechał mamusi w boczek i z malucha nie wiele się ostało (z mamusi więcej )

    Swoją droga chęc stworzenia kompedium o tym samochodzie zgłaszał kiedyś chyba imć poorwich prawda? Ciekawe na jakim etapie są jego prace...


    Dorzuce kilka zdjęć.


    Ogłaszam konkurs na wymyślenie najzabawniejszego podpisu do powyższego zdjęcia

    Wersja eksportowana za zachód, do Wielkiej Brytanii (kierownica oczywiście po prawej stronie)...



    ...i na zachód trochę odleglejszy. Do Kuby



    A tutaj coś co pewnie każdy z nas chciałby mieć (no, ja aż przebieram nóżkami żeby takiego dorwać). Naprawdę fantastycznie wyglądający modelik Maluszka.



    No i trzy fotki nie pasujące do żadnej z powyższych kategorii.

    Quidquid latine dictum sit, altum viditur
    Ex: Mebel
    Ex: Karawan
    Next: Kalarepa


  6. #6
    Zbanowany Awatar AGENT
    Dołączył
    06/2004
    Skąd
    Giżycko/Olsztyn
    Posty
    6,719
    Auto
    Miś :)

    Domyślnie

    Temacik bardziej pasuje do tego działu, w końcu traktuje o young (a może już old?) timerze.
    Nie zależalo mi na wrzuceniu tapet (jeśli takowe są w sieci), ale skupiłem sie na przedstawieniu czystych, nietknietych ręką tjuninkowca Maluszków, a o takie oryginały dzisiaj już trudno :/ Wielu ludzi przerabia swoje Fiaciki na starsze niż w rzeczywistości, dodając charakterystyczne emblematy z epoki. Od czasu kupna Boba "siedziałem" w tej tematyce, także sporo ciekawych rzeczy się dowiedzialem
    Tyle sie ładnych Kaszlaków naoglądałem, że aż chciałem zamiescić trochę wizjonerskich przeróbek, tylko nie zabardzo pasuje to do tego działu.

    Co do waszych pytań - znikam na czas bliżej nieokreślony. Poprostu problemy z dostawcą sieci, wiecie jak to jest na wioskach, jak jedna firma dzierzy monopol. Teoretycznie od jutra będe nieobecny, mam nadzieję że to nie potrwa długo, od czasu do czasu będe zaglądał
    Pozdro!

  7. #7
    redaktor autoGALERII Awatar Dj Brabus
    Dołączył
    09/2005
    Skąd
    Kraków
    Posty
    29,078
    Auto
    2009 Citroen C5 2.0 HDi Dynamique

    Domyślnie

    Ładny temacik na pożegnanie - nawet się nie zorientowałem, że to już dziś... Mam nadzieję, że będziesz jednak nas często odwiedzał, bo dla kogo całe forum będzie szaleć po Polsce w poszukiwaniu indywidualnych blaszek? Dla mnie stało się to rytuałem każdego wyjazdu, czy na miasto czy dłuższego np. do Wawy... Więc nie pisz, że znikasz na rok

    Co do Maluszka - kawał naprawdę dobrej roboty i czy chcesz, czy nie to wrzucam do Kompendium. Zrobiłeś porządnie, opisałeś własnymi słowami, a zdjęcia są tylko miłym dodatkiem do całości. Gratuluję zapału do wykonania tej pracy!
    Grzegorz Skarbek
    redaktor autoGALERII


    Pan Bóg zabiera człowieka wtedy, gdy widzi, że zasłużył sobie na niebo...

    NO SACRIFICE, NO VICTORY

  8. #8
    Awatar kojek
    Dołączył
    04/2006
    Skąd
    Brzesko/Kraków
    Posty
    1,617
    Auto
    megane RS

    Domyślnie

    yyy... nie wiem co powiedzieć :lol: to jest napewno pełnowartościowe kompedium. hehe... ja również jestem bardzo zaskoczony, że aż tyle można napisać o Maluchu. :lol: Gratuluje dobrej pracy.

  9. #9
    redaktor autoGALERII Awatar Di Kej
    Dołączył
    03/2006
    Posty
    1,990

    Domyślnie

    Widziałem już ten temat wcześniej i też się zdziwiłem, że nie dałeś go do działu kompendium
    W każdym razie świetna robota, podobnie jak M&Ms...

    Cytat Zamieszczone przez Emenems
    Nie wiedziałem że można tyle o Maluchu napisać
    Jestem pod wrażeniem ilości tekstu! :shock:
    Jeszcze raz gratulacje...
    Mam nadzieję, że będziesz czasem zaglądał po blaszki na aG, bo ja już się przyzwyczaiłem do łapania indywidualek...

    Pamiętaj - stałeś się częścią tego forum - nie możesz tak po prostu odejść...


    P.S. Wspaniałe pożegnanie!
    P.S.2 Blaszki jak to AGENT lubi muszą być unikalne.... KRA KRA
    P.S.3 (oj ile się tych Peesów nazbierało...) Live - świetna fota z Bentleyem...


  10. #10
    Awatar Kaczor
    Dołączył
    05/2006
    Skąd
    to zalezy :D
    Posty
    1,153
    Auto
    Fiat Punto II 1.2 16V

    Domyślnie

    Mimo że opisywanego auta nie trawię to jednak z ciekawością przeczytałem tekst. Duży plus za zdjęcia, szczególnie prospektów Projekt bardzo udany

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •