$show[vbsec2]
Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Wątek: Rezygnacja z katalizatora

  1. #1

    Dołączył
    02/2007
    Skąd
    Podkarpacie
    Posty
    17

    Domyślnie Rezygnacja z katalizatora

    Witam wszystkich.

    Dzisiaj znajomy doradził mi, żebym wymontował całkowicie katalizator z auta (Golf III) i zastąpił go czymś bliżej nie określonym, bo sam zapomniał czym. Czy ktokolwiek spotkał się z takim czymś? Jest to szkodliwe dla auta, czy może w czymś pomóc? Question

    Z góry dzięki za wszelkie info.
    Jutro to dziś - tyle, że jutro...

  2. #2
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    5,958
    Auto
    Skoda Citigo Elegance ew. 407SW

    Domyślnie

    Jaki silnik? Bo jak benzyna to NIE jak ropniak... to czytaj dalej
    W sumie norma i dość popularne wśród tuningujących silniki TDI itp... Katalizator potrafi sie zapychać i zmniejszać przepustowość układu wydechowego co skutkuje spadkiem mocy i gorsza praca silnika... Znam kilka osób które po wywaleniu kata zauważyły kilku konny wzrost mocy... Ale wynika to z tego że poprostu juz trochę sie zapchał... Dlatego producenci stosują teraz systemy FAP DPF czyli filtry cząstek stałych które maja oczyszczać katalizator. W skrócie to taki sam efekt osiągniesz jak wymienisz katalizator na nowy przy czym jest to znacznie drożysz operacja bo oryginalny kat to wydatek rzędu 1000zł a przebicie wkładu rura lub tez wspawanie rury zamiast kata to 100zł max...

    Jak chcesz się pozbyć katalizatora to najlepiej wywalić bebechy i wsadzić do niego rurę tak by obudowa został... Problemem może byc przejście kontroli czystości spalin podczas przeglądu... Ale przyznam ze nie spotkałem sie z takimi głosami od osób które wycięły katalizator...

    Początkowo tez auto będzie kopcić bowiem z układu wydechowego zostaną wydmuchane resztki sadzy.

    Ewentualnie kata można tez zastąpić układem wydechowym robionym na zamówienie... Ale to juz wymaga wydania większej sumy pieniędzy
    Pzdr


    Ofkorz ma to sens jeżeli dokonałeś jakiś modyfikacji silnika przez co może on wymagać układu wydechowego o ciut wyższej przepustowości [bo wywalenie kata to jednak tylko półśrodek]... Jeżeli nie to IMHO zostawił bym kata w spokoju ewentualnie pomyślał nad wymianą na nowy oryginalny lub uniwersalny..
    Moderator Dream Team

    W ofercie żółte papiery II oraz wyjazdy do sanatorium w Bananlandzie

  3. #3
    Moderator Awatar Emenems
    Dołączył
    07/2004
    Skąd
    Turek (PTU)
    Posty
    7,924
    Auto
    1. Fiat Croma 1.9 JTDm 150KM 2005r 2. Fiat Seicento 1.1 MPI +LPG

    Domyślnie

    Ponoć można zastąpić Katalizator Strumienicą. Nie znam sprawy dokładnie, ale nie zastępuje się KATa zwykłą rura bo można coś uszkodzić, dlatego strumienica idealnie maskuje brak Kata w wydechu no i mamy parę koników więcej
    włoszczyzna 91 włoszczyzna 97 włoszczyzna 98 włoszczyzna 01 francuz 04 włoszczyzna 05 (i 99)
    Specjalista d/s sprzedaży części Opel, Chevrolet

  4. #4
    VIP Awatar Luc
    Dołączył
    04/2006
    Skąd
    Poznań (okolice)
    Posty
    1,959
    Auto
    BMW 740i

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Emenems
    Ponoć można zastąpić Katalizator Strumienicą. Nie znam sprawy dokładnie, ale nie zastępuje się KATa zwykłą rura bo można coś uszkodzić, dlatego strumienica idealnie maskuje brak Kata w wydechu no i mamy parę koników więcej
    LOL. Strumienica jest warta tyle co i te świetne Magnetyzery Z Allegro. Jak to kiedyś powiedział ktoś mądry, strumienica najczęściej obniża moc, zaburza charakterystykę pracy silnika i powoduje, że najpierw Cię słychać, dopiero później widać. Ponadto jeżeli masz sondę lambda, będzie się palić check engine. Choć oczywiście, żeby być obiektywnym, trzeba napisać, że są też przypadki pozytywne - kiedy jakimś cudem moc pozostaje na poziomie fabrycznym :lol:

    Co najwyżej można zastąpić katalizator kawałkiem prostej rury o średnicy wydechu. Choć skutki w postaci przyrostu mocy najłatwiej uzyskać w silniku turbodoładowanym, najlepiej wycinać katalizator przy okazji przeprogramowywania ECU. W seryjnym aucie nie sądzę, aby dało to cokolwiek... no, ew. +3KM których i tak nie wyczujesz, a auto będzie bardziej hałasować. Choć akurat to niektórzy zaliczają in plus, bo barwa dzwieku jest często przyjemniejsza
    "Głos opinii publicznej nie jest substytutem myślenia." - Warren Buffett


  5. #5
    Moderator Awatar Emenems
    Dołączył
    07/2004
    Skąd
    Turek (PTU)
    Posty
    7,924
    Auto
    1. Fiat Croma 1.9 JTDm 150KM 2005r 2. Fiat Seicento 1.1 MPI +LPG

    Domyślnie

    Nie kłucem sięm bo nie znam sprawy, ale masz całkowitą rację ze sondą
    włoszczyzna 91 włoszczyzna 97 włoszczyzna 98 włoszczyzna 01 francuz 04 włoszczyzna 05 (i 99)
    Specjalista d/s sprzedaży części Opel, Chevrolet

  6. #6
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    5,958
    Auto
    Skoda Citigo Elegance ew. 407SW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Emenems
    Ponoć można zastąpić Katalizator Strumienicą. Nie znam sprawy dokładnie, ale nie zastępuje się KATa zwykłą rura bo można coś uszkodzić, dlatego strumienica idealnie maskuje brak Kata w wydechu no i mamy parę koników więcej
    M&M moja opinia bazuje na wypowiedziach ludzi którzy naprawdę wiedzą co robią i wszelaki tuning mechaniczny wykonują z głowa...

    Oczywiście moja wypowiedz dotyczyła silników żywiących sie ropą (przyznam że teraz widzie ze nie oddzieliłem swoich mysi i zaraz poprawie)... Dlatego tez pytałem o jaki silnik chodzi... Bo wycinanie kata w benzynie to IMHO głupota i lepiej zastanowić sie nad profesjonalnym układem wydechowym niz zwiększać jego przepustowość poprzez wywalenie kata...
    I zgadzam sie że sonda Lambada będzie fiksować i przez co auto będzie szarpać oraz falować obrotami na jałowym.

    Jeżeli jednak masz TDI to zapraszam na forum OCP gdzie tematyka była wielokrotnie poruszana i sa tam opinie osób które tego dokonały... efekty sprawdzone na hamowni Maha i wykresy oraz pytania na które znajdują się odpowiedzi
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10508

    Strumienicy mówimy definitywne NIE juz wiele osób słyszałem ze to taki sam wynalazek jak magnetyzery czy tez chipy/boxy z allegro po których z turbiny pozostają czarne wióry...
    pzdr
    Moderator Dream Team

    W ofercie żółte papiery II oraz wyjazdy do sanatorium w Bananlandzie

  7. #7
    Awatar Selespeed
    Dołączył
    05/2006
    Skąd
    Poznań
    Posty
    1,097
    Auto
    Mazda RX8 & Peugeot 106 Rallye

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b707
    Jaki silnik? Bo jak benzyna to NIE jak ropniak... to czytaj dalej
    W sumie norma i dość popularne wśród tuningujących silniki TDI itp... .
    Chyba wsród "ćwiećmilowców" bo nawet nowoczesny silnik diesla bez filtra zostawia chmure czarnego dymu a bez kata to bedzie zasłona dymna!
    Co do benzyny to w starszych silnikach samo zastąpienie kata strumiennicą nic nie da ale jesli do tego zamontujemy dedykowany tłumik to efekty będą odczuwalne zwłaszcza w średnim zakresie predkości obrotowej. Będzie też głośniej. Sonda musi być jednak przed katalizatorem.
    "Przyspieszenie to najlepsza forma spędzania czasu między zakrętami"

  8. #8
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    5,958
    Auto
    Skoda Citigo Elegance ew. 407SW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Selespeed
    Cytat Zamieszczone przez b707
    Jaki silnik? Bo jak benzyna to NIE jak ropniak... to czytaj dalej
    W sumie norma i dość popularne wśród tuningujących silniki TDI itp... .
    Chyba wsród "ćwiećmilowców" bo nawet nowoczesny silnik diesla bez filtra zostawia chmure czarnego dymu a bez kata to bedzie zasłona dymna!
    Co do benzyny to w starszych silnikach samo zastąpienie kata strumiennicą nic nie da ale jesli do tego zamontujemy dedykowany tłumik to efekty będą odczuwalne zwłaszcza w średnim zakresie predkości obrotowej. Będzie też głośniej. Sonda musi być jednak przed katalizatorem.
    Zajrzyj do tematu do którego dałem link... O czarnych chmurach niema mowy.. Chyba że na początku w wyniku oczyszczenia wydechu z pozostałości sadzy lub tez jak maksymalnie wyżyłujesz silnik... Ale wtedy to nawet przy katalizatorze będzie kopcił...

    Zresztą na własne oczy widziałem jak chodzą TDIki bez katów przy głębszym wciśnięciu gazu oraz przy chiptuningu a w niektórych wypadkach przy modach silnika... Nawet chmurki nie dostrzegłem...

    Zabawa w strumienice to IMHO jak zabawa w kupowanie uniwersalnych katalizatorów... takie pseudo tuning wydechu... Jak juz cos robić to raz a porządnie... Jeszcze nie słyszałem by osoba która naprawdę grzebie w samochodzie uznała strumienice jako dobry pomysł... Lepiej wydać trochę więcej i zrobić/zamówić wydech robiony dokładnie od auto... Zaboli portfel trochę bardziej ale będzie pewność że zrobiono w tej kwestii wszystko co się da tak by nie zaszkodzić a jedynie poprawić...
    pzdr
    Moderator Dream Team

    W ofercie żółte papiery II oraz wyjazdy do sanatorium w Bananlandzie

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •