$show[vbsec2]
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 43

Wątek: VW 2.0 TDI - pompowtryskiwacze czy Common Rail?

  1. #11
    redaktor autoGALERII Awatar Dj Brabus
    Dołączył
    09/2005
    Skąd
    Kraków
    Posty
    29,797
    Auto
    2009 Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 136

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez byku123 Zobacz posta
    A twój argument na temat masy samochodów i wyposażenia jest śmieszny i błyskawicznie jest do obalenia.
    Nie wiem, czy zauważyłeś pewien szczegół - Kaczor wciąż pisze o volkswagenowskim TDI, a Ty mu przytaczas porównanie Passata z Vectrą. 2.0 TDI CR jest faktycznie oferowany w wyższych modelach koncernu VW - przede wszystkim Audi, VW Passat. Skoda dalej śmiga na pompowtryskach - nawet nowy Superb.

    Cytat Zamieszczone przez byku123
    Możesz osądzić Setha, który testował Opla lub Vince'a, który testował Paska, o kłamstwo, ale liczby mówią same za siebie
    Samochody musiałyby być testowane na tym samym dystanie, na tej samej trasie (porównać należy który kierowca więcej jeździł w mieście, a który na trasie) przez tego samego kierowcę prezentującego jeden styl jazdy. Inaczej takie porównanie zupełnie nie ma sensu.

    Cytat Zamieszczone przez byku123
    Ja wiem, czemu nie czytałeś, takiego testu, bo żadna redakcja na świecie nie odważy się przetestować samochodu z silnikiem Rajla na dystansie 500.000km, bo wiedzą, że ten silnik tego nie wytrzyma
    Bzdura. Samochody są testowane na dystansie 25, 50 bądź 100 000 km - na pół miliona km nie ma testów.

    Cytat Zamieszczone przez byku123
    A octavia Scout nie ma przypadkiem takiego silnika o jakim rozmawiamy???
    J.W. Wszystkie Skody mają pompowtryski.

    Cytat Zamieszczone przez byku123
    ja tylko protestuje, przeciwko ogólnoświatowemu linczowaniu silników na pompowtryskach
    To takie trudne zrozumieć, że większość ludzi woli większą kulturę i cichszą pracę silnika?
    Cytat Zamieszczone przez byku123
    Może poprostu, jestem dziwny i jako jedyny lubię posłuchać sobie jak w samochodzie gada silnik
    Cytat Zamieszczone przez byku123
    jestem staroświecki, dziwny itd, bo na przekór wszystkim znakom na niebie i ziemi, lubię słuchać klekotu
    Zapewne nie Ty jeden, ale nie rób z tego afery, że pompowtryski są lepsze od Common Raila tylko dlatego, że "lubisz słuchać klekotu". Zalety układu Common Rail są niepodważalne i właśnie dlatego producenci go stosują. To nie jakiś wymysł "bo to trendy".
    Cytat Zamieszczone przez byku123
    Dla mnie TDi jest nie zastąpiony i tyle
    Umrze jak dinozaury. Poza tym dalsza dyskusja nie ma sensu, dopóki sam nie porównasz podobnych aut wyposażonych w 2.0 TDI na pompowtryskach i Common Railu.
    Cytat Zamieszczone przez byku123
    A ze wszystkich TDi-ków to najlepszy był silnik w OCtavii I po FL, ten 1.9TDI 90KM, na pompie rotacyjnej, gdzie często było fajnie słychać turbinę...
    W Cromie 1.9 16v JTD też fajnie słychać turbinkę. Jaki z tego wniosek? Żaden.

    Skończmy tą dyskusję, bo zrobił się taki bajzel w tym topiku, że w ogóle nie wiadomo o czym jest - czy 2.0 TDI czy Octaviii Scout.

  2. #12
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    6,008
    Auto
    Imperial-I class Star Destroyer ew. Skoda Citigo Elegance

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Dj Brabus Zobacz posta
    Nie wiem, czy zauważyłeś pewien szczegół - Kaczor wciąż pisze o volkswagenowskim TDI, a Ty mu przytaczas porównanie Passata z Vectrą. 2.0 TDI CR jest faktycznie oferowany w wyższych modelach koncernu VW - przede wszystkim Audi, VW Passat. Skoda dalej śmiga na pompowtryskach - nawet nowy Superb.

    J.W. Wszystkie Skody mają pompowtryski.
    DJ Ty takie gafy popełniasz:susp:

    Zajrzyj do cennika Octavii RS i Superba... fakt 143KM CR niema ale 170 jest... Notabene w Superbie róznica między 140KM PD a 170KM CR to tylko 3 tys zł...
    Więc nie wszystkie Skody mają pompowtryskia a IMHO z rokiem modelowym 2009 Skody [który zaczyna sie od września] Skoda pewnie zaprezentuje nowa palete silników [podobnie było z 1.8TSI]
    pzdr
    Imperialne Siły Moderujące

    W ofercie żółte papiery II , wyjazdy do sanatorium w Bananlandzie oraz NISZCZENIE PLANET

  3. #13
    Awatar byku123
    Dołączył
    11/2006
    Skąd
    Warszawa (Praga Południe)
    Posty
    1,796
    Auto
    .

    Domyślnie

    Dj Brabus
    Nie wiem, czy zauważyłeś pewien szczegół - Kaczor wciąż pisze o volkswagenowskim TDI, a Ty mu przytaczas porównanie Passata z Vectrą. 2.0 TDI CR jest faktycznie oferowany w wyższych modelach koncernu VW - przede wszystkim Audi, VW Passat. Skoda dalej śmiga na pompowtryskach - nawet nowy Superb.
    Kaczor odpowiedział na mój zarzut, że Rajle palą więcej niż pompowtryski nawet o 2L.

    Dj Brabus
    Zapewne nie Ty jeden, ale nie rób z tego afery, że pompowtryski są lepsze od Common Raila tylko dlatego, że "lubisz słuchać klekotu". Zalety układu Common Rail są niepodważalne i właśnie dlatego producenci go stosują. To nie jakiś wymysł "bo to trendy".
    Jedyną przewagą Rajlów nad pompowtryskami jest komfort podróżowania, więc to nie jest argument.

    Poza tym nie chciałem robić z tego afery, ale denerwuje mnie jak albo otwieram gazetę motoryzacyjną, albo czytam testy w internecie (na autogalerii.pl też to się niestety zdarzało) i jest ładowanie, że pompowtryski są jak kosiarka do trawy czy inne epitety.

    Dj Brabus
    Umrze jak dinozaury. Poza tym dalsza dyskusja nie ma sensu, dopóki sam nie porównasz podobnych aut wyposażonych w 2.0 TDI na pompowtryskach i Common Railu.
    Dj Brabus
    Samochody musiałyby być testowane na tym samym dystanie, na tej samej trasie (porównać należy który kierowca więcej jeździł w mieście, a który na trasie) przez tego samego kierowcę prezentującego jeden styl jazdy. Inaczej takie porównanie zupełnie nie ma sensu.
    No właśnie porównałem Passata z Vectrą. Nawet, bez obrazy dla testerów, jak Vince i Seth nie ważą tyle samo, to wyniki mówią same za siebie. Nie dostaliście do testów 2.0TDI 140KM, ale podejrzewam, że różnica byłaby jeszcze większa. Może to nie jest do końca rzetelne porównanie, ale nacodzień mam możliwość jeżdżenia pompowtryskiem 1.9TDI, a kiedyś jechałem w dłuższą podróż Rajlem (Legnica - Warszawa - Toyota Avensis 2.2D-4D) i mnie się ten samochód nie podobał.

    Dj Brabus
    Skoda dalej śmiga na pompowtryskach - nawet nowy Superb.
    Tu mnie powaliłeś. W nowym Superbie masz trzy silniki TDI. dwa na pompowtryskach 1.9TDi (105KM) i 2.0TDI (140KM), a jeden jest już Rajlem 2.0TDI(170KM)....

  4. #14
    Awatar baczek
    Dołączył
    12/2007
    Skąd
    Zabrze
    Posty
    3,261
    Auto
    Renault Modus 1.4 16v

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez byku123 Zobacz posta
    Kaczor odpowiedział na mój zarzut, że Rajle palą więcej niż pompowtryski nawet o 2L.
    czyli twierdzisz, ze moje 2.0 HDI gdyby bylo na pompowtryskach a nie CR to paliloby srednio 2-3l na 100km zamiast obecnych 4-5 (glownie trasa, 1 osoba na pokladzie, klimatyzacja wylaczona) ? EEE nie sadze ;]

    Sugerujac sie strona www.autocentrum.pl i raportami spalania tam zawartymi zbadajmy 2 modele, jeden CR drugi stare TDI. Wybralem Golf IV 1,9 TDI 115km i Fiat Stilo 1,9 JTD 8v 115km

    GOLF:
    Minimalne średnie spalanie: 5.2 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie: 6.7 l/100km
    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie: 4.1 l/100km

    STILO:
    Minimalne średnie spalanie:5.6 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie:7.4 l/100km
    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:4.7 l/100km

    Gdzie te 2 litry ? ;] Dodatkowo trzeba pamiec, ze Stilo jest wieksze i ciezsze niz Golf IV

    Wezmy jeszcze Renault Megane 1,9 dCI 120km:
    Minimalne średnie spalanie:5.8 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie:7.1 l/100km
    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:4.7 l/100km

    Dla porownania Skoda Octavia I 1,9 TDI 130km:
    Minimalne średnie spalanie:5.8 l/100km
    Maksymalne średnie spalanie:7.4 l/100km
    Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie:5.4 l/100km

    Kurde tu tez nie widac tych 2 litrow Cos jest nie tak ?
    Ostatnio edytowane przez baczek ; 06-07-2008 o 13:56

  5. #15
    Moderator Awatar b707
    Dołączył
    08/2006
    Skąd
    Warsaw, Poland
    Posty
    6,008
    Auto
    Imperial-I class Star Destroyer ew. Skoda Citigo Elegance

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez byku123 Zobacz posta
    Jedyną przewagą Rajlów nad pompowtryskami jest komfort podróżowania, więc to nie jest argument
    Zapomniałeś o niższych kosztach produkcji...
    Wystarczy popatrzec na Superba gdzie różnica między 140 na PD a 170 na CR wynosi 3 tys zł...

    Zreszta najlepiej było to widac gdy zamieniono w RSce silnik 170KM PD na 170KM CR... Samochód z TDI potaniał...

    O ewentualnych nizszych kosztach naprawy tez mozna wspomniec...

    Lubie silniki z PD ale cóż... Świat się kręci i każdy wybiera rozwiązania najopłacalniejsze ze swojego punktu widzenie... VAG zrozumiał że wielu narzeka na PD więc zmiana IMHO była najlogiczniejszym krokiem nawet kosztem wyższego spalania.
    pzdr
    Imperialne Siły Moderujące

    W ofercie żółte papiery II , wyjazdy do sanatorium w Bananlandzie oraz NISZCZENIE PLANET

  6. #16
    Awatar byku123
    Dołączył
    11/2006
    Skąd
    Warszawa (Praga Południe)
    Posty
    1,796
    Auto
    .

    Domyślnie

    Dobra przekonaliście mnie...

    Rajle są the best!!!

    Widocznie jestem staroświecki....

  7. #17
    redaktor autoGALERII Awatar Dj Brabus
    Dołączył
    09/2005
    Skąd
    Kraków
    Posty
    29,797
    Auto
    2009 Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 136

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez byku123 Zobacz posta
    Tu mnie powaliłeś. W nowym Superbie masz trzy silniki TDI. dwa na pompowtryskach 1.9TDi (105KM) i 2.0TDI (140KM)
    Cytat Zamieszczone przez b707
    DJ Ty takie gafy popełniasz

    Zajrzyj do cennika Octavii RS i Superba... fakt 143KM CR niema ale 170 jest...
    Myślałem, że rozmowa toczy się tylko i wyłącznie o odmianie 140- bądź 143-konnej.

    O tym, że Octavia RS dostała CR sam nawet pisałem newsa -> LINK.

  8. #18
    Awatar thermano
    Dołączył
    07/2008
    Skąd
    Zwarcie ;-)
    Posty
    593
    Auto
    Fiat Bravo Sport 1.9 MJ 150 KM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez byku123 Zobacz posta

    Ale z drugiej strony nie możesz zaprzeczyć, że Raile są mniej ekonomiczne

    :
    byku , jeżeli uważasz , że jak mój 1.3 MJ pali średnio 5 l / 100 km w mikrovanie 1260 kg masy , to z tego wynika , że 1.4 TDI powiedzmy Fabia pali 3 l ??

    jak tak , to przepraszam

    I wcale nie TRZEBA lać żadnych paliw z dodatkami . Można - i każdy może sobie tak robić w każdym silniku . Nie zaszkodzi . Ale MOŻE , nie MUSI .

    Już widzę jak przejeżdżasz 500.000 km swoim klekotem . Masz być zadowolony przez ten czas jaki eksploatujesz swój samochód a nie myśleć o 500.000 km , których w nim nie przejedziesz . Trwałośc common raila będzie podobna , bo zużycie gładzi cylindrowej nie powinno się zmienić . Bo niby czemu ?
    " Jak pięknie się różnimy ..."

  9. #19
    Awatar byku123
    Dołączył
    11/2006
    Skąd
    Warszawa (Praga Południe)
    Posty
    1,796
    Auto
    .

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thermano Zobacz posta
    byku , jeżeli uważasz , że jak mój 1.3 MJ pali średnio 5 l / 100 km w mikrovanie 1260 kg masy , to z tego wynika , że 1.4 TDI powiedzmy Fabia pali 3 l ??

    jak tak , to przepraszam
    Dobra przesadziłem, ale Fabia 1.4TDi potrafi spalić w okolicach 4.5L/100km


    Cytat Zamieszczone przez thermano Zobacz posta
    Już widzę jak przejeżdżasz 500.000 km swoim klekotem . Masz być zadowolony przez ten czas jaki eksploatujesz swój samochód a nie myśleć o 500.000 km , których w nim nie przejedziesz . Trwałośc common raila będzie podobna , bo zużycie gładzi cylindrowej nie powinno się zmienić . Bo niby czemu ?
    Może nie 500.000km, ale o takich przypadkach też się słyszało, ale 330.000km było przejechane i nic w tym samochodzie z silniku nie było robione...


    Zresztą... Nie ma co gadać na ten temat, bo ja mam inne zdanie od was, i nie zanosi się bym to zdanie zmienił, więc proponuje zamknąć temat.

  10. #20
    Awatar thermano
    Dołączył
    07/2008
    Skąd
    Zwarcie ;-)
    Posty
    593
    Auto
    Fiat Bravo Sport 1.9 MJ 150 KM

    Domyślnie

    Byku - Takie tematy jednak są super - to tak jak z aborcją albo z polityką . Pozabijają się a nikt zdania nie zmieni :-)

    A słyszałeś jak te 3 cylindry w Fabii "kulturalnie" chodzą ? ;-)

    A tak wogóle - nie mam nic przeciwko PD i TDI . Cenię je i nie mówię , że bym nie kupił samochodu z takim silnikiem . Wydaje mi się tylko , że ze względu na wiele wspomnianych czynników rozwój diesla obrał taką drogę . A nasze zdanie tego nie zmieni . Dużo zdrowia i powodzenia .
    " Jak pięknie się różnimy ..."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •