Genewa od A do Z - przegląd premier i nowości

Już jutro ruszają targi w Genewie, będące jedną z najważniejszych imprez świata motoryzacji. Co zobaczymy podczas tegorocznej edycji?

Targi w Genewie od lat uznawane są za najbardziej prestiżowe i najważniejsze dla świata motoryzacji. To tutaj producenci pokazywali i pokazują swoje najważniejsze premiery. Tegoroczna edycja również będzie obfitowała w wiele nowych aut, z czego większość już poznaliśmy. Niektóre pozostają jednak tajemnicą, tak więc mamy jeszcze szansę na odrobinę zaskoczenia. Warto też zwrócić uwagę na pewną tendencję wśród producentów - coraz częściej rezygnują oni z udziału w targach, argumentując to ogromnymi kosztami. W tym roku w Genewie nie zobaczymy Volvo, Forda, grupy Jaguar Land Rover czy Hyundaia.

Premiery w Genewie od A do Z - przegląd

Alfa Romeo:

Alfa Romeo ma nas zaskoczyć nowym kompaktowym SUV-em. Póki co jednak słuch o nim zaginął, a nikt też nie widział zamaskowanych egzemplarzy. Czyżby więc Alfa jak zwykle zaserwowała nam tylko znane modele? Na pewno zobaczymy Giulię i Stelvio w wersji Ti, Giulię i Stelvio Q w wersji Racing oraz nowe wersje w Giuliettcie.

Alpina:

Alpina przywiezie odświeżoną wersję modelu B7. Na stanowisku tej firmy zobaczymy też zapewne SUV-a XD3. Na premierę sportowego auta na bazie BMW X7 raczej nie ma co liczyć.

Aston Martin:

Tutaj jedyną nowością będzie studyjna elektryczna Lagonda All-Terrain Concept.

Audi:

Audi stawia na w pełni zelektryfikowane stanowisko. Nowością ma być zapowiedź modelu Q4 e-tron Concept. Nie zabraknie też gamy hybryd PHEV - od Q5 do A8. Na stoisku Audi Sport (niby to samo, ale nie do końca) powinno pojawić się limitowane R8 oraz odświeżone TT RS.

Bentley:

Poza Bentaygą Speedzobaczymy też wersję lub model na stulecie marki, noszącą nazwę Blower.

BMW:

W BMW po staremu - poza X7, X3 i X4 M i odświeżoną Serią 7 powinniśmy też poznać Serię 3 Touring.

Citroen:

Francuska marka stawia głównie na pojazdy studyjne. Efektowny kamper na bazie Spacetourera oraz AMI ONE będą ozdobą stoiska tej marki.

Cupra:

Przygotujcie się na Formentora, czyli zapowiedź niezależnego modelu tej marki. W praktyce jednak mamy niejasne wrażenie, że Cupra Formentor to także zwiastun nadchodzącego Leona. Poczekamy, zobaczymy.

Ferrari:

Najgorętszą nowością będzie tutaj następca modelu 488 GTB, noszący nazwę F8 Tributo. Niektórzy mawiają, że Ferrari nieco wyrolowało swoich klientów, prezentując zdecydowanie bardziej dostępny wariant Pisty. Dla nabywców nie jest to jednak problem - zamówienia posypią się hurtowo.

Ginetta:

Ten producent supersamochodów powraca z szalonym projektem 600-konnej maszyny. Wygląd? Cóż, tę kwestię pozostawiamy już Wam do oceny.

Honda:

Obok hybrydowej wersji modelu CR-V, w Genewie zobaczymy przede wszystkim studyjną Hondę e. Za ten mały elektryczny model trzymamy kciuki, gdyż wygląda rewelacyjnie i jest bliski produkcyjnej formy.

KIA:

Kia zaprezentuje studyjny elektryczny samochód, który ma także zapowiadać zmiany w stylistyce aut tej marki. Na stanowisku tej marki pojawi się też europejska wersja Soula w wydaniu elektrycznym. Poza tym nie zabraknie odświeżonego Niro.

Lamborghini:

Huracan Evo w wersji Coupe i Spyder ma być gwiazdą stanowiska tej marki. Poza tym powinniśmy zobaczyć Aventadora SVJ Roadster.

Lexus:

Japoński producent robi powtórkę z USA - w Genewie zobaczymy otwartą wersję modelu LC (w wersji studyjnej) oraz RC F Track Edition.

Mazda:

Tutaj spodziewamy się jednej dużej premiery - jutro powinniśmy poznać Mazdę CX-4, stojącą pomiędzy CX-3 a CX-5. Poza tym nie zabraknie urodzinowej Mazdy MX-5 (30th Anniversary) oraz 3.

McLaren:

McLaren pokaże dwa nowe auta - 720S Spider oraz 600LT Spider.

Mercedes:

Producent ze Stuttgartu przywiezie sporo nowych aut. Na stanowisku tej marki pojawi się CLA Shooting Brake, GT R Roadster, Klasa V po liftingu, GLC po liftingu, GLE 53, A45 oraz dwa nowe studyjne samochody. Nie zabraknie tutaj także pożegnalnych wersji modelu SLC i S 65.

Mitsubishi:

Ach to Mitsubishi. Po cichu mamy nadzieję, że marka ta wreszcie zaskoczy nas jakimś ciekawym autem. Tymczasem w Genewie zobaczymy ASX-a po liftingu, L200 w europejskim wydaniu i studyjny model o uroczej nazwie Engelberg Tourer.

Morgan:

Gwiazdą stoiska tej brytyjskiej manufaktury będzie model o kryptonimie "Wide Body". Ma to być całkowicie nowe auto, na stworzonej od podstaw architekturze. Niektórzy mawiają, że Morgan kupił linię produkcyjną i plany Vanquisha. Czy może to być ich interpretacja na temat tego auta? Nie sądzimy, ale byłoby to bardzo ciekawe.

Nissan:

Nissan stawia na auta studyjne - IMQ Concept Car to zapowiedź nowego Juke'a, zaś Leaf RC to torowa maszyna, która przypomina nieco znanego "liścia". Poza tym nie zabraknie tutaj także Leafa z większą baterią.

Peugeot:

Spodziewamy się tłumów na stanowisku Peugeota. Nowe 208 oraz 508 w sportowym wydaniu (niestety jeszcze studyjnym) będą magnesem na widzów.

Polestar:

Nie ma Volvo, ale jest Polestar 2 - długo wyczekiwany masowy model tej marki. Wizualnie inspirowany koncepcyjnym Volvo 40.2, Polestar 2 ma rywalizować z Teslą Model 3.

Porsche:

Pewna jest obecność modelu 911 Cabriolet, ale ptaszki ćwierkają także o 911 Turbo. Poza tym nie zabraknie tutaj 718 Caymana i Boxstera T. Na Cayenne Coupe jeszcze poczekamy - premiera tego auta została zaplanowana kilka dni po targach w Genewie.

Renault:

Kolejny magnes na widzów - nowe Clio może być jednym z największych hitów w segmencie B.

Seat:

Seat stawia na elektryfikację - w Genewie zobaczymy model el-Born, czyli elektrycznego bliźniaka Volkswagena I.D oraz Minimo, czyli studium miejskiego jeździdełka, przypominającego Renault Twizy.

Skoda:

Czesi przywiozą do Genewy przede wszystkim nowego Kamiqa, czyli małego crossovera z segmentu B (choć wymiarami jest on na pograniczu B i C). Poza tym tutaj także pojawi się zapowiedź elektrycznego auta - Vision iV.

SsangYong:

Czas na nowe Korando! SsangYong ma ostatnio dobrą passę i wypuszcza wyjątkowo udane modele. Czy Korando powtórzy sukces Rextona? To pokaże czas.

Subaru:

Subaru przedstawi linię e-Boxer, czyli zapewne hybryd korzystających z "boksujących" jednostek napędowych.

Toyota:

Na stanowisku Toyoty zobaczycie wszystkie nowości tej marki, wraz z Suprą.

Volkswagen:

Volkswagen do Genewy przywiezie kilka nowości. Jest to T-Roc R, Multivan/Caravelle/Transporter T6.1, Passat po liftingu oraz studyjne Beach Buggy.

Geneva Motor Show - informacje

Geneva International Motor Show 2019 odbywa się w halach Palexpo w Genewie (Palexpo Arena, Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex, Geneva, Switzerland). Dni otwarte dla zwiedzających są pomiędzy 7 a 17 marca. Bilety kosztują 16 franków szwajcarskich (za osobę dorosłą) oraz 9 franków dla emerytów i dzieci w wieku 6-16 lat. Dzieci do 6 roku życia wchodzą za darmo. Do Genewy najłatwiej dostać się samolotem - hala Palexpo jest tuż przy lotnisku, co umożliwa w zasadzie przejście spacerem z terminala. Z Warszawy bezpośrednio do Genewy lata LOT.