Honda Jazz/Fit przeszła facelifting

Na japońskiej stronie producenta pojawiły się zdjęcia odświeżonej Hondy Fit. W europejskiej palecie Hondy nie występuje co prawda taki model, ale bardzo podobny zakres zmian obejmie oferowanego u nas Jazza.

Japońska odmiana zmodernizowanej Hondy Jazz zadebiutowała na razie dopiero w sieci. Jej oficjalna premiera nie nastąpi wcześniej niż pod koniec czerwca. Dzięki zdjęciom opublikowanym na japońskiej stronie Hondy wiemy, czego spodziewać się po liftingu wersji przeznaczonej na Stary Kontynent.

Honda Jazz po faceliftingu

Na pewno nie można powiedzieć, że zmiany są rewolucyjne. Z drugiej też strony da się je zauważyć bez konieczności sięgania po mikroskop. Przód odświeżonej Hondy Jazz rozpoznacie po nowym grillu zajmującym tę samą przestrzeń, ale z innym wypełnieniem. Zmieniły się także listwa ze znaczkiem i światła przeciwmgłowe, ale nie aż tak bardzo, jak agresywniej wystylizowany przedni zderzak. Wloty w nim umieszczone są większe, przez co można odnieść wrażenie, że to po prostu usportowiona wersja przedliftingowego Jazza.

Trochę uwagi poświęcono także kwestii oświetlenia pojazdu. Reflektory nowego Jazza otrzymały wzór lepiej pasujący do innych modeli, takich jak np. Honda CR-V. Odświeżona grafika i nieco zmieniony kształt tylnych lamp nawiązują z kolei do nowej Hondy Civic. Wracając na chwilę do przedniej części nadwozia, LED-owy pasek świateł do jazdy dziennej znalazł się teraz pod wspólnym kloszem reflektora ze światłami mijania i długimi. Oprócz tego samochód zyskał polakierowane na czarno obudowy lusterek zewnętrznych oraz interesujący, śliwkowy lakier. W momencie oficjalnej premiery modelu z pewnością poznamy także nowe wzory felg aluminiowych.

Honda Jazz po faceliftingu

W środku zmodernizowanej Hondy Jazz pojawi się nowa skórzana tapicerka w kolorze brązowym. Oprócz niej także inny, krótszy lewarek automatycznej skrzyni biegów. Niewykluczone, że zmian w środku będzie więcej, ale na razie Honda ujawniła tylko tyle na zdjęciach.

W japońskiej palecie silnikowej Hondy Fit nie pojawiła się żadna nowa jednostka. Najchętniej wybieranym przez Japończyków wariantem pozostanie więc odmiana z (niedostępnym u nas) benzynowym silnikiem 1.5 i-VTEC generującym około 130 KM. Być może do jedynej oferowanej w Polsce jednostki, czyli benzynowego motoru 1.3 i-VTEC, dołączy turbodoładowany silnik o pojemności jednego litra produkujący około 130 KM.