Hyundai Elantra 2020. Odważna stylistyka i hybryda pod maską

Nowy Hyundai Elantra zadebiutował w USA. Kolejna generacja tego modelu wyróżnia się ciekawą stylistyką i wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami.

Zgodnie z zapowiedziami Hyundai Elantra ujrzał światło dzienne w założonym terminie. Patrząc na sytuację na świecie wcale nie jest to teraz takie oczywiste. Koreańska marka przygotowała ciekawego sedana o odważnej stylistyce i atrakcyjnych rozwiązaniach. Propozycja w sam raz dla tych, którzy szukają klasycznego i nieco bardziej konserwatywnego sedana?

Nic z tego - Hyundai Elantra wyróżnia się odważną stylistyką

Koreańczycy odpuszczają sobie "nudne" auta. Poprzednia generacja Elantry po liftingu była dość specyficzna wizualnie i nie przypadła do gustu wielu klientom. Nowe wcielenie jest znacznie ciekawsze, ale nie wraca już do wizerunku klasycznego statecznego sedana.

Hyundai Elantra został zaprojektowany zgodnie z ideą "Sensuous Sportiness". Chodzi tutaj o połączenie wyrazistych przetłoczeń i niebanalnych linii. tak aby samochód wyróżniał się z tłumu. Wystarczy spojrzeć na inne nowe auta tej marki, aby przekonać się, że nie ma tutaj miejsca na nudę.

Grill w formie łamanych przetłoczeń i wąskie lampy oraz charakterystyczne tylne światła z blendą LED prezentują się atrakcyjnie i wyróżniają ten model. Nadwozie nabrało nieco masywności - jest o 56 mm dłuższe i 20 mm niższe od poprzednika, przy czym szerokość zmieniła się zaledwie o 1 mm. 20 mm dodano także do rozstawu osi, co wpływa na przestrzeń w kabinie i w bagażniku.

Hyundai Elantra

Kokpit w stylu nowego i20

Hyundai stawia od pewnego czasu na nową linię kokpitu. W tym samym stylu zaprojektowano między innymi nowe wcielenie modelu i20. Charakterystyczna forma deski rozdzielczej otacza i obudowuje kierowcę. Ciekawie wygląda "rączka" po prawej stronie konsoli centralnej, która dodatkowo domyka kompozycję zakrzywionej w stronę kierowcy deski rozdzielczej.

W przypadku Elantry otrzymujemy też cyfrowe zegary, których obudowa płynnie przechodzi w linię ekranu systemu multimedialnego. Uproszczona deska rozdzielcza posiada tylko klasyczny panel klimatyzacji i przyciski przenoszące do odpowiednich funkcji w multimediach.

A skoro mówimy o systemie inforozrywki - Hyundai Elantra otrzyma dwa warianty tego rozwiązania, z 8 i 10,25-calowym ekranem. Ten drugi po raz pierwszy w tym segmencie wprowadza bezprzewodową łączność Apple CarPlay (jest też Android Auto, ale już tylko po kablu). W kabinie zastosowano też oświetlenie ambiente z 64 kolorami do wyboru, a podróże umili audio Bose. Co ciekawe nie zabrakło również dostępu NFC, czyli możliwości otwierania samochodu z poziomu telefonu komórkowego.

Nowa platforma, nowe możliwości

Model ten powstał na nowej platformie K3, która oferuje dużo nowości. Jest lżejsza i sztywniejsza, a przy okazji zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa. Obniżono też tutaj środek ciężkości, co wpływa na prowadzenie.

Dzięki nowej konstrukcji zastosowano tutaj wcześniej nieoferowane systemy bezpieczeństwa. Układ autonomicznego hamowania w sytuacji awaryjnej, adaptacyjny tempomat, system wykrywania ruchu poprzecznego czy system bezpiecznego wysiadania to tylko garstka z listy rozwiązań stosowanych w tym aucie.

Hyundai Elantra Hybrid - najciekawsza nowość

Oczywiście prezentacja w USA oznacza debiut wariantów przeznaczonych na rynek amerykański. Wśród nich jest jednak pewna ciekawostka. Otóż Elantra dostała silnik 1.6 GDI pracujący w cyklu Atkinsona, połączony z baterią 1,32 kWh. Tak, to samo rozwiązanie znajdziemy w IONIQ-u i w Konie Hybrid. 141 KM i 265 Nm ma zapewnić rozsądne osiągi przy zachowaniu bardzo niskiego zużycia paliwa.

Drugą opcją w USA jest klasyczna dwulitrówka o mocy 150 KM. Współpracuje ona z przekładnią "Intelligent Variable Transmission", czyli koreańską interpretacją konstrukcji CVT. Dzięki wielu modyfikacjom i autorskim rozwiązaniom IVT ma oferować dużo bardziej liniowe zachowanie i wpłynie na obniżenie zużycia paliwa.

Czy model ten trafi do Europy?

Na tę chwilę nic nie wiadomo. Produkcja na rynek amerykański rozpocznie się jesienią, a auta trafią do salonów w czwartym kwartale 2020 roku.