Jaguar XF Sportbrake oficjalnie zapowiedziany

Jaguar rozpoczął kampanię teaserową, zapowiadającą nadejście kolejnej odmiany modelu XF - Sportbrake. Rodzinny arystokrata pełen brytyjskiego wdzięku dołączy do rodziny "XF" latem tego roku.

Druga generacja Jaguara XF o wewnętrznym kodzie X260 zadebiutowała w 2015 roku. Po niemal dwóch latach od premiery limuzyny, gamę modelową uzupełni rodzinna odmiana kombi nazwana Sportbrake. Tak jak pozostałe modele Jaguara, XF Sportbrake ma łączyć w sobie brytyjską elegancję ze sportem, dlatego producent zdecydował się na zapowiedzenie samochodu poprzez naniesienie jego sylwetki na trawiasty kort centralny Wimbledonu. Do kompletu mamy zdjęcie samochodu wykonane z lotu ptaka.

Jaguar XF Sportbrake oficjalnie zapowiedziany

O stylistyce konkurenta takich samochodów, jak Volvo V90, Mercedes Klasy E czy BMW Serii 5 nie można na razie powiedzieć zbyt dużo. Wiadomo, że Sportbrake przejmie front od limuzyny, za to za sprawą wyżej poprowadzonej i dłużej pociągniętej linii dachu zmieni się jego sylwetka. Z tyłu możemy spodziewać się przemodelowanych świateł z limuzyny lub wariacji na temat charakterystycznych tylnych lamp, które zadebiutowały w sportowym F-Type'ie i zostały później pożyczone przez SUV-a F-Pace. Pierwszy teaser modelu ujawnia też gustowny spojler, który wieńczy linię dachu.

Prototyp Jaguara XF Sportbrake | fot. Autoevolution

Przestronne kombi skorzysta z tej samej aluminiowej architektury co limuzyna. Od 4-drzwiowej odmiany przejmie też większość (jeśli nie wszystkie) jednostek napędowych. A to oznacza, że pod maską Sportbrake'a pracować będą m.in. nowe 4-cylindrowe silniki z rodziny Ingenium. Bazowy wariant otrzyma najprawdopodobniej 2-litrowego turbodiesla, ale auto będzie można zamówić także z 3-litrową, benzynową jednostką V6. Puryści o rodzinnym usposobieniu będą więc zadowoleni. Nie zmieni się nic w kwestii przekładni - XF Sportbrake będzie mógł wyjechać z salonu z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem Quickshift.

Przedstawiciele Jaguara potwierdzili, że auto ujrzy światło dzienne latem tego roku. Możemy więc się spodziewać, że Sportbrake zrzuci z siebie płaszcz tajemnic pod koniec czerwca lub na początku lipca, a do sprzedaży wejdzie niewiele później. Ceny za rodzinny wariant XF-a będą wyższe od cen limuzyny, którą można u nas nabyć za co najmniej 199 900 zł (wersja Pure 2.0 i4D 163 KM).

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=d07hCJwJ8Ms[/embedyt]