Land Rover Defender OCTA będzie miał 630-konny silnik z BMW, ale na celowniku - Mercedesa

Land Rover Defender OCTA - zapamiętajcie tę nazwę. Najmocniejszy Def bierze na cel Mercedesa-AMG G63. Premiera już niedługo.

Od dawna mówiło się o tym, że Defender V8 nie będzie najmocniejszą jednostką w gamie nowoczesnego wcielenia brytyjskiej legendy. Niestety, było też pewne, że topowa odmiana nie dostanie silnika 5.0, który uwielbiamy. Wiemy teraz, jak będzie nazywał się konkurent G63 AMG - to Land Rover Defender OCTA.

Land Rover Defender OCTA przechodzi ostatnie testy

Brytyjczycy udostępnili nieco materiałów z testów modelu OCTA. Pustynia Moab, piaszczyste okolice Dubaju, Szwecja, a nawet Nurburgring. Wszędzie tam Defender stara się pokazać swoje słabości, aby przed premierą jeszcze je wyeliminować.

Land Rover Defender OCTA Oznaczenie "Octa" ma dużo obiecywać

Apetyty marki są potężne - luksusowe SUV-y/terenówki z mocnymi silnikami to ulubione zabawki bogatych tego świata. Jest o co się bić.

V8, biturbo, 635 KM

To nam ujawniono. Land Rover Defender OCTA będzie korzystał z jednostki znanej z BMW, o pojemności 4,4 litra. V8-ka z podwójnym doładowaniem, która obecnie jest oferowana w Range Roverach, w przypadku Defendera będzie dodatkowo podkręcona, do 635 KM.

Oprócz tego, Defender OCTA otrzyma pneumatyczne zawieszenie o nazwie 6D Dynamics, które jest mocno przerobionym układem z Range Rovera Sport SV. Jego założeniem ma być idealna pewność niezależnie od warunków. Producent chwali się, że "Def" będzie w stanie utrzymać poziom niezależnie od tego jak mocno będziemy przyspieszać, hamować, czy skręcać. Przy tym wszystkim ma zapewnić pełen komfort oraz oczywiście niepogorszone właściwości terenowe.

Do zatrzymania mają posłużyć hamulce Brembo o złotych zaciskach, które również "zajawiono" nam na najnowszych materiałach.

Land Rover Defender OCTA

Skąd nazwa OCTA?

Land Rover Defender OCTA bierze swoją nazwę od słowa "octahedron", oznaczającego ośmiościan foremny. I nie chodzi tu wyłącznie o 8 cylindrów, ale przede wszystkim o kształt, jaki w naturze przyjmuje diament.

Diament, nie brylant, a więc naturalna forma - najtwardszy minerał i najtwardsza substancja występująca naturalnie w przyrodzie. To jasno podkreśla charakter, jaki Land Rover zamierza nadać swojemu najnowszemu dziecku.

Dziecku, które przechodzi ponoć najtrudniejsze i najostrzejsze testy w historii Defendera.

Nie ma jeszcze dokładnej premiery modelu, ale samochód zostanie pokazany w tym roku. Klienci już mogą rejestrować się na specjalne wydarzenie oraz informacje na temat Defendera OCTA.