VW Touran - Pierwsza jazda nowym VW Touran

Piotr Migas - ekspert TVN Turbo, dziennikarz Patio TV

Wszyscy to wiemy. Minivany są nudne, przewidywalne jak polskie seriale i wywołujące znacznie mniej emocji niż one. Nie znaczy to jednak, że nie mogą być bezpieczne, komfortowe i nowoczesne, tak jak gruntownie zmieniony Touran drugiej generacji.


VW Touran

Volkswagen twierdzi, że jedynymi wspólnymi elementami zewnętrznymi łączącymi nowy model z poprzednim są przednie drzwi. Cóż, musimy wierzyć na słowo. Na "oko" od razu widać zmienione klosze lamp przednich ze standardowymi i modnymi ostatnio paciorkami diod LED do jazdy dziennej oraz tylne światła zachodzące daleko na klapę bagażnika. Sama pokrywa bagażnika otwiera się teraz szerzej (wyżej) i lżej dzięki nowym teleskopom, zaś nowy spojler dachowy pozwala wiatrowi łagodniej muskać pudełkowate, a więc i przestronne nadwozie Tourana.

Standardowo bagażnik ma 695 litrów pojemności, a samo auto 660 kilogramów ładowności w wersji pięcioosobowej. Jeśli zamówimy samochód z trzema rzędami siedzeń, za oparciami ostatniego miejsca jest tyle co w Fiacie 500. W sam raz na dwie, trzy aktówki lub notebooki. Każdy Touran ma przesuwaną wzdłużnie o 16 cm tylną kanapę i możliwość całkowitego złożenia siedzisk. Po tej, dodajmy, dziecinnie łatwej operacji możemy używać go jako taksówki bagażowej zdolnej wchłonąć niemal 2000 litrów. Szacunki zakładają, że wersja siedmioosobowa stanowić będzie 40 proc. wolumenu sprzedaży w Polsce.

Wewnątrz zmiany są chyba bardziej widoczne i namacalne. Typowa dla VW jakość wykonania i spasowania od razu gra na zmysłach, decyzjach i portfelach przyszłych klientów i ich rodzin. Nowe są kierownice, doskonale grające audio, wyświetlacz komputera pokładowego z kolorowym ekranem TFT pomiędzy zegarami, a także systemy nawigacji z twardym dyskiem niewymagające dodatkowych płyt do ich aktualizacji. Niestety po raz kolejny Volkswagen nie wziął sobie do serca uwag klientów i dziennikarzy wobec czego nawigacja (notabene jedna z lepszych firmowych systemów na rynku) nie "mówi" po polsku. Szkoda, może w nowym Passacie?

Przepozycjonowano linie wyposażeniowe, jednocześnie wzbogacając wyposażenie standardowe. Teraz Touran startuje z poziomu Trendline. Po nim jest Conceptline, Highline i Cross. Oprócz tego ostatniego, do każdego można zamówić pakiet BlueMotion obniżający spalanie i emisję gazów cieplarnianych.

Żaden kompaktowy minivan nie ma tak bogatej oferty jednostek napędowych jak Touran. Każdy z ośmiu silników ma turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Nowością jest benzynowy, 105-konny 1.2 TSI oraz 1.6 TDI o tej samej mocy. Ten pierwszy wydaje się być rozsądnym minimum. Do "setki" przyspiesza w 12 sekund i rozpędza się do ponad 180 km/h, drugi jest niewiele wolniejszy i znacznie oszczędniejszy. Średnio pali niecałe pięć litrów ropy, co w bądź co bądź pełnowartościowym minivanie robi wrażenie. Tak jak poprzednio, większość sprzedaży (jakieś 80 proc.) "należeć ma" do diesli 2.0 TDI 140/170 KM.

Touran występuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub preselekcyjną DSG. W Polsce szybko nie zobaczymy 150-konnej wersji EcoFuel, zasilanej gazem ziemnym CNG.

Touran może mieć teraz system aktywnej kontroli zawieszenia DCC pracujący w trzech trybach: normal, comfort i sport. Tryb komfortowy znakomicie sprawdzi się na naszych dziurawych drogach, z kolei na sporcie będziemy się czuć o wiele pewniej w zakrętach i na pewno poczujemy pracujący z wyczuwalnym oporem, bardziej bezpośredni układ kierowniczy. Niestety, wciąż daleko mu do tego z Forda S-Maxa lub C-Maxa.

Touran II to również najbardziej rozbudowany w tej chwili na rynku system Park Assist 2.0, który nie tylko "umie" zaparkować równolegle, ale i prostopadle pod kątem 90 stopni do krawężnika. Czujniki są dokładniejsze, a cały system wzbogacony o nowe oprogramowanie. Auto samo parkuje w "kopercie" zaledwie 80 cm dłuższej niż wynosi długość nadwozia! Oczywiście potrafi też z niej wyjechać. Dzięki nowej funkcji Touran pomoże nam również wcisnąć się do ciasnego garażu, co może okazać się decydującym argumentem przy wyborze środka do transportu dzieciaków dla wielu kobiet. System pozwala też na parkowanie na chodnikach i między drzewami.

Ceny startują od 69 890 złotych za podstawową wersję 1.2 TSI/105 KM, czyli tylko o dwa tysiące więcej od Golfa Varianta z tym samym silnikiem.

Jak na minivana Touran jest naprawdę dobry, wystarczająco dobry na cztery gwiazdki.

Komentarze na forum w temacie Migiem o... VW Touran.

Zobacz także:

Nowy Volkswagen Touran już od 69 790 złotych
Nowy Volkswagen Touran już od 69 790 złotych
VW CrossTouran - Zabawa w udawanie
VW CrossTouran - Zabawa w udawanie
VW Caddy facelifting - Wszystko zostaje w rodzinie
VW Caddy facelifting - Wszystko zostaje w rodzinie


Migiem o...

Rozmiar ma znaczenie
Ford S-Max i Galaxy


Testy aut:

Niemiecka poprawność
Volkswagen Touran 2.0 TDI 140 KM Highline

Rodzinny odkurzacz
Volkswagen Touran 2.0 TDI 170 KM Highline

Fotogaleria VW Touran

Kliknij, aby powiększyć zdjęcie i przejść do galerii.

Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran
następne testy

Ostatnie dyskusje na forum

Subskrybuj kanały RSS | newsletter | linki | mapa strony | reklama | prawa autorskie | współpraca | polityka prywatności | historia | info

Copyright © 2000-2014 Krzysztof Cieślak. Wszelkie prawa zastrzeżone.