Warning: fopen(/home/admin/domains/autogaleria.pl/public_html/_inc/roboty.txt) [function.fopen]: failed to open stream: Permission denied in /home/admin/domains/autogaleria.pl/public_html/_inc/blokada.inc on line 73

Warning: fputs(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/admin/domains/autogaleria.pl/public_html/_inc/blokada.inc on line 74

Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in /home/admin/domains/autogaleria.pl/public_html/_inc/blokada.inc on line 75
Peugeot HX1 Concept - Pojazd wielozadaniowy
Komentarze na forum
Ostatnie nowości Subskrybuj kanały RSS
Nowości salonu samochodowego Frankfurt 2011

Peugeot HX1 Concept - Pojazd wielozadaniowy

2011-08-30 17:14:00 | Tomasz Popławski

Peugeot na każdą wielką wystawę motoryzacyjną przygotowuje ciekawy koncept. Nie inaczej jest tym razem. Francuzi we Frankfurcie postanowili pokazać przyszłość pojazdów MPV. Jeśli ma ona wyglądać tak jak prezentowany, koncepcyjny HX1, to z chęcią polubimy nawet hybrydy.

Peugeot HX1 Concept to nic innego jak pojazd wielozadaniowy przyszłości. Do takiej też klasy przyporządkowuje go producent. Ale prezentowany prototyp nie wpisuje się w wizję pojazdu określanego jako MPV. Francuzi postanowili ten segment zdefiniować na nowo i pokazać, że nawet auto nie musi od razu być synonimem nudy.

Podobno nie ocenia się książki po okładce, ale jej wygląd ma duży wpływ na to, czy się nią zainteresujemy. Podobnie jest z samochodami. Design prezentowanego konceptu to mieszanka sportowego charakteru z delikatnie podkreśloną elegancją. Spoglądając od przodu na HX1 od razu wiemy, że mamy do czynienia z Peugeota. Charakterystyczny grill to znak rozpoznawczy wszystkich, nowych modeli francuskiego producenta.

W tej części nadwozia uwagę przykuwają dynamicznie wystylizowane światła, oczywiście z diodami LED, a także zderzak, którego kształt od razu zdradza nam, że nie mamy przed sobą zwyczajnego auta. Linia boczna ma klinowatą formę, która w połączeniu z wyraźnie zaznaczonymi przetłoczeniami nadaje pojazdowi sportowego charakteru. Tył prototypu także wydaje się znajomy. Widać tutaj dalekie echa modelu 3008. Agresywnie narysowane światła, dyfuzor płynnie łączący się z wydechem, a także wypukła klapa bagażnika to wyróżniki tej części nadwozia.

To co przykuwa od razu nasz wzrok to długość i wysokość HX1. Nasz bohater mierzy słuszne 4,95 m długości, łącząc je z 1,37 m wysokości. Szerokość to także niemałe 1,99 m. Kolejna niespodzianka to sposób otwierania drzwi. Otóż Peugeot wymyślił sobie, że będą się one otwierać do góry. Bardzo ciekawie to wygląda, ale podczas wsiadania i wysiadania trzeba uważać na głowę.

Wewnątrz auta przygotowano miejsce dla sześciu osób. Każda z nich siedzi na indywidualnym fotelu i otacza się luksusem. Do wykończenia kabiny użyto drewna, skóry i szczotkowanej stali. Deska rozdzielcza, jak to w większości konceptów bywa, ma bardzo futurystyczny kształt. Wszystko w przedniej części podporządkowane jest kierowcy i temu, by prowadzenie auta było jak najmniej absorbującą czynnością. Z tyłu dwójka pasażerów relaksuje się w komforcie, a wszystkie niezbędne informacje otrzymują na wyświetlaczach umieszczonych w drzwiach i na dachu. Jeśli chcemy przewieźć dodatkową parę osób wystarczy rozłożyć fotele znajdujące się za tylnymi siedzeniami.

Spoglądając na dzisiejszą motoryzację i jej zamiłowanie do ekologii, nie dziwi fakt, że prezentowany prototyp ma napęd hybrydowy. Dokładniej jest to hybrydu typu plug-in, czyli silnik elektryczny możemy naładować sobie z gniazdka. Jej koncepcja to rozwinięcie technologii znanej już z kilku innych Peugeotów, a zwanej HYbrid4.

W opisywanym aucie współpracuje ze sobą 2,2-litrowy diesel (204 KM) oraz umieszczony z tyłu motor elektryczny (95 KM). W sumie do dyspozycji kierowcy jest 299 KM przekazywane na wszystkie koła poprzez 6-stopniową skrzynię automatyczną. Pojazd może się poruszać przy użyciu jednostki elektrycznej na dystansie 30 km.

Spalanie opisywanego samochodu ma się zamykać w 3,2 l/100 km, a emisja CO2 ma wynieść 83 g/km. Warto w tym momencie wspomnieć o dwóch ciekawostkach, które odnajdziemy w opisywanym prototypie. Obie związane są z aerodynamiką. Pierwsza dotyczy alufelg, a chodzi w niej o to, że w czasie jazdy z wyższymi prędkościami obręcze otwierają się, dzięki czemu opór aerodynamiczny jest jeszcze mniejszy. Druga ciekawostka uaktywnia się powyżej prędkości 100 km/h. Dokładniej rzecz biorąc wtedy tylny spojler i boczne sekcje otwierają się, również pomagając w zachowaniu niskiej aerodynamiki.

Peugeot HX1 Concept oficjalnie zostanie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Wiadomo, że wizja ta w takim kształcie jak prezentowana, nie wejdzie nigdy do produkcji. Ale może poszczególne elementy znajdziemy w którymś z nowych modeli francuskiego producenta?

Komentarze w temacie Peugeot HX1 Concept na naszym forum.

Zobacz powiązane newsy:

Peugeot 508 RXH - Francuski Allroad
Peugeot 508 RXH - Francuski Allroad
Peugeot SXC Concept - Własny SUV
Peugeot SXC Concept - Własny SUV
Peugeot HR1 - Miks idei
Peugeot HR1 - Miks idei


Testy aut:

Uciec przed rozsądkiem
Peugeot RCZ 1.6 THP 200

Biały kruk
Peugeot 3008 2.0 HDi Premium+ A/T


Migiem o...

Bez kompleksów
Peugeot 508

Kliknij, aby powiększyć

Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept
Peugeot HX1 Concept

Subskrybuj kanały RSS | newsletter | linki | mapa strony | reklama | prawa autorskie | współpraca | regulamin serwisu | historia | info

Copyright © 2000-2014 Krzysztof Cieślak. Wszelkie prawa zastrzeżone.