Nissan Kicks to Juke po amerykańsku. Chcielibyście zobaczyć go w Europie

Juke zawsze był kontrowersyjny wizualnie - na tyle, że na niektórych rynkach zupełnie się nie przyjął. Tam jego miejsce zajął Nissan Kicks, który debiutuje właśnie w nowym wydaniu. I co jak co, ale może nawet nieco przyćmić swojego europejskiego kuzyna.

Kontrowersyjna stylistyka przyciąga uwagę, ale ma jedną wadę - z reguły szybko się starzeje. Do tego polaryzuje opinię, co często sprawia, że na takie samochody decyduje się mniej osób. W USA Japończycy do projektu małego crossovera podeszli w dużo bardziej zachowawczy sposób. Nowy Nissan Kicks 2025, czyli de facto "odpowiednik" Juke'a miło zaskakuje swoim wyglądem - głównie dlatego, że jest powiewem świeżości.

Japoński producent zerwał tutaj ze stylistyką "V-Motion", która od lat wyróżniała jego produkty. To też zapowiedź większych zmian, które przyniosą nowe modele - także w Europie.

Nissan Kicks 2025 jest stonowany wizualnie, ale na pewno nie powiemy o nim "nudny"

Styliści postawili tutaj na klasyczną linię, którą przyozdobiono garścią ciekawych detali. Pas przedni wyróżnia się masywnym czarnym grillem, w który wkomponowano światła.

W linii bocznej zgrabnie podkreślono linię nadkoli, a także ciekawie powiększono przeszklenie kabiny (za sprawą opadającej lekko linii szyb). Tył z kolei stawia na proste światła, które okalają częściowo pokrywę bagażnika.

Nissan Kicks 2025

Dwukolorowe malowanie nadwozia, z szarą "główną częścią" i z ciemnoczerwonym dachem tworzy spójną całość. Jakby nie patrzeć, to jest to bardzo udany wizualnie projekt, który robi doskonałe wrażenie.

Wnętrze nawiązuje z kolei do Qashqaia i X-Traila. Deska rozdzielcza jest bardzo prosta, ale przemyślana pod kątem ergonomii. Znalazły się tutaj znajome cyfrowe wskaźniki, a także multimedia znane z wyżej wymienionych modeli.

Kicks ma być bardzo praktyczny

Jest tu więc dość duży bagażnik, o bardzo ustawnym kształcie. Nissan nie chwali się pojemnością, ale ta może przekraczać 400 litrów pojemności. Tutaj przydają się dodatkowe centymetry - Juke'a i Kicksa dzieli około 10 cm w długości.

Amerykański crossover korzysta z bardzo analogowego 2-litrowego silnika benzynowego, oferującego 141 KM. Moc trafia tutaj na przednie koła za pośrednictwem przekładni CVT. Opcją, debiutującą tutaj po raz pierwszy, jest napęd AWD.

W wyposażeniu Nissana Kicksa znajdziemy kamery 360 stopni, nagłośnienie Bose, zaawansowane systemy wspierające kierowcę, a także bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto.