nowości i premiery

audi_q7_2010_01.jpg

2010 Audi Q7 - Zmiany techniczne

Audi postanowiło odmłodzić nieco swojego dużego SUV-a, Q7. Próżno szukać jednak zmian zewnętrznych. Niemcy skupili się bowiem na modyfikacjach w zakresie jednostek napędowych i skrzyni biegów, a także na obniżeniu zużycia paliwa.

Paleta silników zaczynać będzie się od doładowanego 3.0 TFSI w dwóch wersjach. Słabsza, zastępująca motor 3.6 FSI, osiąga 272 KM, 400 Nm i pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 7,9 s. Prędkość maksymalna to 222 km/h lub 225 km/h z adaptacyjnym zawieszeniem. Mocniejsza odmiana 3-litrowego, doładowanego V6 zastępuje wersję 4.2 FSI i może pochwalić się 333 KM oraz 440 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki trwać ma 6,9 s, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się na 243 km/h (lub 245 z adaptacyjnym zawieszeniem). Silniki 3.0 TFSI mają być również oszczędne – średnie spalanie wynosić ma 10,7 l/100 km.

Zmiany dotknęły również jednostki dieslowskie. Dane techniczne silnika 3.0 TDI pozostają bez zmian. Legitymuje się mocą 240 KM i maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 550 Nm. Q7 z tym silnikiem 100 km/h osiągnie w 7,9 s, a prędkość maksymalna wynosić będzie 215 km/h (218 z adaptacyjnym zawieszeniem). Średnie spalanie, jakim chwali się Audi, to 7,4 l/100 km. W porównaniu do poprzedniej wersji tego silnika, nowy 3.0 TDI waży o 20 kg mniej, czyli 198 kg. Jednostka ta oferowana będzie również w wersji Clean Diesel, która spełniać ma normy emisji spalin Euro 6. Silnik 4.2 TDI może pochwalić się teraz o 0,7 l niższym spalaniem (9,2 l/100 km), niezmienioną mocą 340 KM oraz większym momentem obrotowym, który wynosi teraz 800 Nm. Zapewnia to przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 6,4 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 242 km/h.

Standardem we wszystkich 8- i 6-cylindrowych wersjach Q7 będzie nowa, 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów, dzięki której spalanie zmniejsza się o ok. 5 proc. Konstrukcja bazuje na znanym 6-biegowym automacie Tiptronic. Przekładnia przenosi moc na 4 koła w proporcjach 40:60, ale możliwe jest również przekazanie 65 proc. na przednią oś lub 85 proc. mocy na tył.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dyskusja na forum

  • qqq

    co do umieszczenie rozrządu to czytałem, że to nie jest zle ustawienie, ale byc może mam w tym wzgledzie istotne braki (http://kocar.pl/pl/bazawiedzy/nast_pca_2_5_tdi_v6___3_0_v6_tdi)
  • Tombou

    czyli prawdopodobnie IIIgen 1800 bar piezo.Raczej całkiem nowy silnik to nie jest,poprostu modernizacja,przeciez podstawowe parametry zostały identyczne,opróćz zmian podanych wyzej dodatkowo obnizenie masy silnika o 20 lub 30kg.

    W kontekscie problemów HaDI w MB nie wiem czy warto sie do nich spieszyć,koszt naprawy po zakonczeniu gwarancji bedzie miał wartosc nieskonczoną........
  • mtm33

    W tym silniku nie zastosowano HADI , zastosowano jakies nowoczesne wtryskiwacze o wiekszym cisnieniu podawanego paliwa.

    HADI prawdopodobnie bedzie w nowym Passacie 2.0BTDI do ktorego juz jest gotowy silnik o mocy 220KM.Biedny ten Passat znowu przejmie cala odpowiedzialnosc za testowane silniki

    Wiem tylko tyle ze 3.0TDI to zupelnie nowa konstrukcja w ktorej polozono nacisk na zmniejszenie zuzycia paliwa i ze ma tym razem rozrzad po wlasciwej stronie a nie od strony skrzyni biegow jak poprzednik .
  • qqq

    co do tej nowości to ja mam nadal wątpliwości, bo nigdzie nie ma o tym szczególnie mowy, na czym ta nowość ma polegać poza faktami podanymi powyżej; zgoda co do kosztów wymiany, ale nie zgodzę się co do częstotliwości wymiany tu raczej dominują inne zdania - pochlebne pod adresem Audi / VAG, silniki są sprawdzone i wymiana je dopada po 250-500 tys km, a to już nie tak mało na obecne czasy

    mnie bardziej interesują poza kosztami, które są piekielnie ważne, kwestie techniczne - tj. czy faktycznie to jest Common Rail IV Generacji - z systemem HADI - nie znalazłem żadnego potwierdzenia tej informacji, MTM33 jeśli masz takie potwierdzenie to podeślij link, to samo co do "zrobienia od początku" silnika 3.0 TDI - powyżej podałem opis dlaczego tak sądzę, w sumie na bazie dostępnych informacji
  • mtm33

    Tak wyglada uklad przeniesienia napedu w poprzednim silniku 2.7/3.0TDI

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c2baa6b78e213509.html

    Zeby sie tam dostac trzeba silnik wyrzucic z samochodu o juz przy tym jest sporo pracy bo to nie jest 1.2htp w ASO za taka naprawe licza powyzej 10tys .

    Oczywiscie nie przewiduje sie wymiany rorzadu ktory jest teoretycznie obliczony na cala trwalosc silnika ale ... to tylko teoria ktora z praktyka nie ma nic wspolnego .

    Jesli ktos mysli ze BMW, Mercedes lub inni sa lepsi to jest w wielkim bledzie.