nowości i premiery

bmw_x3_2006_01.jpg

Drobny lifting BMW X3

BMW postanowiło coś zrobić ze swoją kompaktową terenówką X3. Niemcy odświeżyli nadwozie, zaaplikowali nowe silniki, unowocześnili wnętrze oraz zaserwowali trochę inteligentnej technologii. W sprzedaży od jesieni.

BMW mówi, że poprawiło nadwozie. Ja w to nie wierzę. Chyba tylko Ci, którzy śpią w swoich „ikstrójkach” i o niczym innym nie myślą zauważą jakieś różnice. Wewnątrz BMW serwuje 3-ramienną kierownicę oraz nowe materiały i kolory wykończenia.

Paleta silników obejmuje 3 jednostki na ON (2,0d 150 KM, 3,0d 218 KM, 3,0sd 286 KM) i 2 na bezołowiową (2,5si 218 KM, 3,0si 272 KM). Najmocniejszy Diesel stoi na silnikowym szczycie w ofercie X3. Pozwala „zamknąć” setkę w 6,6 sekundy i osiągnąć 240 km/h. A do tego ma dwie turbosprężarki.

Każde X3 będzie miało w standardzie kilkanaście bardziej lub mniej potrzebnych elementów. Najciekawszą pozycją jest system DSC+. To bawarski odpowiednik ESP, która nie tylko trzyma auto na wodzy w niebezpiecznych sytuacjach. DSC+ skraca dodatkowo drogę hamowania, osusza tarcze hamulcowe w warunkach nadmiernej wilgotności, zapobiega staczaniu się auta na wzniesieniu oraz wspomaga hamulce, kiedy te już mają za sobą kilkanaście ostrych hamowań. Każde dziecko wie, że w takiej sytuacji skuteczność hamulców spada. A BMW tego nie chce.

Komentarze w temacie pt. BMW X3 FL na naszym forum.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>