nowości i premiery

toyota_corolla_2007_01.jpg

Nowa Toyota Corolla wkracza na salony

W miniony weekend (3-4 luty) odbyły się dni otwarte najnowszej Toyoty Corolli. Dealerzy jako pierwszego zaprezentowali nam nowego sedana, hatchback o nazwie Auris dołączy później.

Toyota nie mogła pozostać w cieniu Hondy, która mocno zaatakowała nowym Civikiem japoński świat kompaktów. Następca Corolli musiał być lepszy, dokładniejszy, szybszy i oszczędniejszy. Priorytetem stała się również stylizacja, która była najsłabszym punktem kompaktowej Toyoty. Honda w tym miejscu pokonała praktycznie wszystkich.

Nowa Corolla jednak nie przebiła kosmicznych rozwiązań Civika. Co ciekawe Toyota zdecydowała się na kontynuację nazwy tylko przy modelu sedan, hatchback otrzymał imię Auris, z łaciny znaczące „złoto”. Ten pierwszy debiutuje właśnie w Polsce. Jego linie są eleganckie i dystyngowane, jednak brakuje im polotu, pewnej agresji i, krótko mówiąc, smaczku. Ale nie szkodzi, im więcej eksperymentów stylistycznych, tym więcej zwolenników i przeciwników. Tu jest łagodnie, uniwersalnie. We wnętrzu jest podobnie, nie ma prędkościomierza z F-117 i obrotomierza ze Star Treka, choć trzeba przyznać, że 3-wymiarowe zegary podświetlane na miodowy kolor prezentują się bardzo atrakcyjnie. Toyota obiecuje jakość na najwyższym poziomie, znakomity dobór materiałów i świetne spasowanie. I nie wątpię w to, to przecież Toyota. Bagażnik pomieści bardzo przyzwoite 450 litrów bagażu.

Kompaktowy sedan Toyoty jest dostępny na naszym rynku z dwiema jednostkami benzynowymi (1.4 97 KM i 1.6 124 KM) i dwiema wysokoprężnymi (1.4 D-4D 90 KM i 2.0 D-4D 136 KM) oraz w czterech wersjach wyposażeniowych (Terra, Luna, Sol i Prestige). Najtańsza Corolla 1.4 VVT-i Terra kosztuje 62 100 złotych. W wyposażeniu standardowym znajdziemy 4 poduszki powietrzne, system ABS, radioodtwarzacz CD MP3, manualną klimatyzację, elektryczne i podgrzewane lusterka. Nowinkami w klasie są podgrzewane fotele czy spryskiwacze reflektorów. Najtańszy diesel 1.4 D-4D to koszt 68 700 złotych.

Najdroższe Corolle kosztują odpowiednio 83 600 zł (1.6 VVT-i Prestige z automatyczną skrzynią MultiMode z łopatkami przy kierownicy) oraz 92 300 zł (2.0 D-4D z 6-biegowym manualem). Tu na standardzie mamy 7 poduszek (łącznie z kolanową), pełną elektrykę wszystkich szyb, klimatyzację automatyczną, reflektory ksenonowe, czujniki zmierzchowy i deszczu oraz przycisk odpalania silnika zamiast klasycznej stacyjki. 15-calowe felgi stalowe zostały zamienione na 16-calowe alufelgi.

Komentarze w temacie pt. Toyota Auris (Corolla) na naszym forum.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>