Volkswagen Transporter T6 - W końcu premiera

W końcu jest! Nowa, szósta odsłona dobrze znanego Volkswagena Transportera. Blisko miesiąc temu pokazywaliśmy Wam pierwszy szkic auta, a dziś mamy nie tylko jego zdjęcia, ale kilka ważniejszych informacji na jego temat.

Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował szóstą generację popularnej na całym świecie serii Transporterów. Producent postawił na poprawę niektórych kwestii technicznych, jak chociażby bezpieczeństwo, lepsza ekonomika jazdy, czy też poprawiona dynamika. Co zmieniło się dokładnie?

Z zewnątrz rewolucji nie ma. Zmianie uległ przód auta, który wyróżnia się prostotą i masywną postawą. Niżej osadzone zostały także lusterka boczne. Wszelkie linie i cięcia natomiast ciągną się od samego początku pojazdu, do jego końca. Kosmetycznym poprawkom poddane zostały też detale nadwozia, niemniej nie są to na tyle drastyczne zmiany, by móc pomylić ten samochód z jakimkolwiek innym. W ofercie znajdą się też nowe wzory felg.

W ofercie znajdzie się kilka odmian nowego Transportera, co nie powinno dziwić. Jest to samochód wielofunkcyjny, który służyć może zarówno osobom prywatnym, jak i różnej maści firmom. Szósta generacja Transportera będzie zatem dostępna w tych samych odmianach, co jej poprzednik. Począwszy od użytkowego furgonu z zabudową skrzyniową, przez limuzyny Multivan i Caravelle, po wycieczkową Californię.

Ponadto wybierać można spośród dwóch wariantów różniących się rozstawem osi, a także między trzema różnymi wysokościami nadwozia. Producent zapewnia, że jeśli dodamy do tego bogatą gamę silników, to wówczas nowy Transporter dostępny będzie w łącznej liczbie ponad 500 odmian.

Gama jednostek napędowych obejmuje sześć silników - wśród nich znalazły się cztery wysokoprężne oraz dwa benzynowe. Zależnie od wybranej jednostki współpracować mogą one z przekładnią manualną o 5 lub 6 przełożeniach, a także automatyczną DSG o 7 przełożeniach. Ponadto niektóre warianty będzie można wyposażyć w napęd na wszystkie koła 4MOTION.

Specjalnie pod nową normę emisji spalin Euro 6 przygotowane zostały nowe jednostki TDI, które spełniają wszystkie stawiane im wymogi. Wszystkie diesle charakteryzuje pojemność 2 litrów, różnią się one natomiast generowaną mocą. Kliencie dostaną do wyboru wariant 84-konny, 102-konny, 150-konny oraz 204-konny. Benzyniaki z kolei posiadają taką samą pojemność i dostępne są w odmianach 150 KM oraz 204 KM. Wszystkie silniki wyposażone zostały także w system start-stop.

Wśród systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy znalazły się między innymi Front Assist i ACC. Pierwszy z nich obserwuje otoczenie auta i pilnuje, by nie zbliżyć się zbyt blisko do samochodu poprzedzającego. W pierwszej kolejności system ostrzega kierowcę wizualnie oraz dźwiękowo, a w razie wystąpienia konieczności przyhamowuje pojazd. Drugi natomiast to automatyczna regulacja odstępu, która pozwala na utrzymanie odpowiedniej odległości od samochodu jadącego z przodu, a przy skrzyni DSG dodatkowo pozwala na wyhamowanie pojazdu, gdy zajdzie taka potrzeba, a także jego ponowne rozpędzenie, gdy pojazd z przodu się oddali. Ponadto, na wyposażeniu nowego Transportera znaleźć się może funkcja City, która awaryjnie zmniejsza prędkość pojazdu przy prędkości do 30 km/h, gdy tylko wystąpi niebezpieczeństwo kolizji. W standardzie każdy nowy T6 otrzyma też system automatycznego hamowania po kolizji.

Czy nowy Volkswagen Transporter utrzyma pozycję lidera na rynku? To się z pewnością niebawem okaże. Wiadomo jednak, że nie podda się bez walki.

 

https://www.youtube.com/watch?v=XAjXeU8z51s