Nowa Mazda2 i podsumowanie 2014 roku - Mazda na fali

Początek roku 2015 jest dla Mazdy niezwykle ważnym okresem - to nie tylko czas podsumowania niezwykle udanych minionych dwunastu miesięcy, ale także prezentacja trzech nowości w gamie tego japońskiego producenta. Mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się odświeżonej Maździe CX-5 oraz 6, a także gwieździe spotkania - miejskiej nowości, oznaczonej cyfrą 2.

Sukces nad Wisłą

Zacznijmy jednak od suchych danych, gdyż doskonale obrazują one coraz mocniejszą pozycję Mazdy na naszym rynku. W 2014 roku sprzedaż samochodów tej marki wzrosła aż o 77%! Z salonów na polskie drogi wyjechało dokładnie 7531 samochodów, przy czym największą popularnością cieszyła się Mazda3 (2924 egzemplarze). Tuż za nią uplasowała się większa 6-ka, z 2663 sprzedanymi egzemplarzami. Najniższe miejsce na podium przypadło CX-5 (1646 egz.).

Choć na tle konkurencji wyniki te wyglądają przeciętnie, to warto jednak zwrócić uwagę na fakt, iż Mazda oficjalnie pojawiła się nad Wisłą dopiero w 2008 roku. Od tego czasu klienci nabyli ponad 25 tysięcy aut, dzięki czemu marka ta awansowała na 15 miejsce w rankingu sprzedaży, zdobywając 2,4% udziału rynkowego. Co ciekawe, polskie przedstawicielstwo Mazdy zajęło piąte miejsce w wewnętrznym, europejskim rankingu tej marki. Uplasowaliśmy się za Niemcami, Wielką Brytanią, Hiszpanią i Austrią. Jest to historycznie najwyższa pozycja naszego kraju.

Europa polubiła japońską motoryzację

Równie dobrze Mazda radzi sobie w pozostałych europejskich krajach. Nawet kryzys finansowy nie powstrzymał szybkiego rozwoju tego producenta. Ostatnie dwa lata zamknęły się z blisko 20% wzrostem sprzedaży, co dało 1,3% udziału w rynku na starym kontynencie. Czy rozpoczynający się 2015 rok będzie równie udany? Gama dostępnych modeli poszerzy się o trzy nowe pozycje - małego SUV-a CX-3, przedstawiciela segmentu B w postaci Mazdy2 oraz czwartą generację kultowego roadstera - MX-5.

Recepta na sukces

Najważniejszym punktem spotkania była jednak premiera Mazdy2. Trzeba przyznać, że w stosunku do swojej poprzedniczki jest zdecydowanym krokiem naprzód. Atrakcyjna stylizacja oraz nowoczesna technologia SKYACTIV zwiastuje ogromny rynkowy sukces. Dodając do tego bardzo dobre wykończenie, którego nie powstydziłby się niejeden „kompakt” oraz bogate wyposażenie - tak oto otrzymamy receptę na sukces.

Przy okazji mieliśmy również okazję z bliska poznać odświeżonego średniaka oraz SUV-a Mazdy. W obydwu autach nowa deska rozdzielcza z unowocześnionym systemem infotainement zdecydowanie lepiej współgra ze stylizacją KODO, czyli „duszą ruchu”. Dodatkowo w gamie Mazdy6 pojawi się napęd na cztery koła. Będzie on dostępny wyłącznie w wersji kombi, z 2.2-litrowym dieslem pod maską. Niestety nie mieliśmy jeszcze możliwości sprawdzenia właściwości jezdnych nowości z Japonii, ale zgodnie z zapewnieniem przedstawicieli Mazdy w Polsce - już wkrótce się to zmieni. Nie możemy się doczekać!