producenci i rynek

vw_e-golf_2013_01.jpg

9 premierowych modeli VW w Polsce w 2014 roku

Dla volkswagena ten rok będzie bardzo owocny w premiery. Producent zamierza wprowadzić do oferty w naszym kraju dziewięć nowych modeli, które na pewno wzbudzą zainteresowanie wielu z Was. Pierwszą nowość już poznaliśmy. To Golf R. Zobaczmy co jeszcze szykują dla nas Niemcy?

Golf R to najszybszy seryjnie produkowany Golf, jaki kiedykolwiek powstał. Kierowca ma dyspozycji moc 300 KM, która przekazywana jest na wszystkie koła. Z automatyczną skrzynią DSG auto osiąga „setkę” w 4,9 s, ale prędkość maksymalna wciąż jest ograniczona do 250 km/h. Każdy, kto chce się stać jego właścicielem musi uszczuplić swoje konto o minimum 147 490 zł.

Kolejna nowość, którą prezentowaliśmy Wam kilka dni temu to Polo poddane faceliftingowi. Niemcy zmodyfikowali nadwozie, wnętrze, a także zmienili gamę jednostek napędowych. Teraz prym wiodą silniki 3-cylindrowe, ale w ofercie pozostało również kilka jednostek 4-cylindrowych. W Polsce nowe Polo dostępne będzie w maju.

Trzecia premiera to Golf Sportsvan. Jego zapowiedź mieliśmy okazję poznać podczas zeszłorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Zachowawcza stylistyka nie każdemu przypadnie do gustu, za to pojazd ma dysponować przestronniejszym, wszechstronnym wnętrzem (m.in. tylna kanapa przesuwana o 180 mm, pojemność bagażnika ponad 1.500 litrów przy złożonych siedzeniach). Ten model poznamy w czerwcu.

Kolejna premiera i kolejny Golf. e-Golf. Elektryczny kompakt zadebiutuje w Polsce w lipcu. Auto napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 115 KM oraz 270 Nm momentu obrotowego. „Setka” na liczniku ma się pojawiać po 10,4 s, zaś prędkość maksymalną ograniczono do 140 km/h. Niemcy obiecują zasięg na poziomie 190 km, a warto dodać, że to także pierwszy model VW z LED-owymi światłami.

Druga elektryczna nowość Volkswagena to e-up! O tym aucie również mogliście już przeczytać na naszych łamach. Za napęd w tym aucie odpowiedzialna jest jednostka o mocy 82 Km, która pozwala na osiągnięcie prędkości 130 km/h. Zasięg auta, w zależności od stylu jazdy i obciążenia, ma wynieść między 120 a 160 km.

W tym roku poznamy także poddane faceliftingowi Scirocco (lipiec), a także zmodyfikowaną Jettę (październik). W październiku zadebiutuje także faceliftingowi Touareg. Najważniejsza premiera będzie mieć miejsce na przełomie listopada i grudnia. Wtedy to poznamy nowego Passata. Samochód zadebiutuje w wersjach Limousine oraz Variant, zostanie zbudowany na platformie MQB i ma być znacznie lżejszy, nowocześniejszy, a także bardziej oszczędny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dyskusja na forum

  • Omaley

    Ja się głównie na tym oparłem, z tego wynika - jeżeli dobrze wywnioskowałem, że chodzi o ten rok:

    http://www.auto-swiat.pl/1-nowy-volkswagen-phaeton-bedzie-lepszy

    Ale jak dla mnie obecny Phaeton mógłby byc jeszcze w tym roku produkowany, drugiego tak pięknego samochodu długo pewnie nie zobaczymy.
  • Dj Brabus

    Omaley
    Jo najważniejszej premierze tego roku nie tylko u VW ale w ogóle najważniejszej premierze - nowy Phaeton. Chyba w tym roku nie będzie ciekawszej premiery, zwłaszcza, że tak naprawde niewiele wiadomo otym nowym aucie. Podobno już w Detroit mieli pokazac koncept Phaetona ale zrezygnowali i mają pokazac od razu wersję produkcyjną


    Ja czytałem, że dopiero w 2015 roku. Poza tym gdzie spyshoty, muły testowe? Od razu w Genewie wyczarują zupełnie nowe, produkcyjne auto? Nie bardzo mi się chce wierzyć. Poza tym czytając posty w temacie o Phaetonie (zmiany na 2014 rok) raczej chyba nie szykują się do wypuszczenia następcy w tym roku:

    http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?18541-2010-Volkswagen-Phaeton&p=580321&viewfull=1#post580321

    ...choć chciałbym się mylić w swoich opiniach.
  • Gucio

    Też jestem zdania, że cena jest u nas najistotniejsza. W większości przypadków to ona decyduje i sądzę, że większość klientów woli widzieć u VW rabaty, upusty, dodatkowe popularne wyposażenie niż drogie opcje pomijając fakt, że są bardzo fajne. Cena niestety do tej pory to główna bariera, ale jak pokazują, powiedzmy ostatnie dwa lata to i u VW sporo zmieniło się w tej kwestii.
  • tog_vw

    W Polsce ceny Skody, pomimo wyższego VATu i akcyzy, sa niższe o ładne kilka lub nawet kilkanaście tysięcy złotych od tych samych modeli co w Niemczech. Gdzie tu trzeci świat?
  • chris

    Omaley
    Podobno już w Detroit mieli pokazac koncept Phaetona ale zrezygnowali i mają pokazac od razu wersję produkcyjną. Czy będzie oferowany w Polsce? A kogo to obchodzi, do Berlina blisko.


    Szczera prawda jesteśmy traktowani przez VAG jak trzeci świat:( i nie chodzi akurat o Phaetona.

    Nowa Skoda Yeti po FL na rynku czeskim i niemieckim z silnikiem1.8 TSI 4X4 jest oferowana ze skrzynią DSG , w Polsce w dalszym ciągu nieosiągalna w tej wersji silnikowej.

    Ale o co kaman:?