producenci i rynek

volvo_v40_2012.jpg

Nowe Volvo V40 - Ceny w Polsce od 86 900 zł

Volvo ogłosiło ceny i specyfikację w Polsce swojego najnowszego modelu – V40. 5-drzwiowy hatchback będzie dostępny z pięcioma silnikami i w czterech wersjach wyposażenia. Podstawowe, benzynowe Volvo V40 T3 to wydatek 86 900 zł, bazowy diesel D2 natomiast kosztuje 89 900 zł.

Wbrew przyjętemu nazewnictwu, Volvo V40 to pierwszy, 5-drzwiowy hatchback w historii szwedzkiej marki. Auto mierzące 436 cm długości (przy rozstawie osi 264 cm), 180 cm szerokości i 144 cm wysokości, celuje prosto w kompakty klasy premium – nowe Audi A3, BMW serii 1, Mercedesa Klasy A, a także Alfę Romeo Giuliettę, Lancię Deltę czy Lexusa CT200h. Klient prestiżowego hatchbacka będzie mógł wybierać na razie spośród dwóch jednostek benzynowych (T3 1.6 150 KM i T4 1.6 180 KM) oraz trzech wysokoprężnych (D2 1.6 115 KM, D3 2.0 150 KM i D4 2.0 177 KM; dwa ostatnie to silniki 5-cylindrowe). Wszystkie standardowo wyposażone są w 6-biegową skrzynię manualną, w opcji dla mocniejszych diesli pojawia się 6-biegowy automat (dopłata: 9000 zł).

W seryjnym wyposażeniu bazowej wersji znalazło się m.in. 6 poduszek powietrznych wewnętrznych oraz innowacyjna poduszka dla pieszego, układ kontroli stabilności dynamicznej kontroli trakcji DSTC, półautomatyczna klimatyzacja, pełna elektryka szyb i lusterek, układ Start/Stop, komputer pokładowy w języku polskim oraz zestaw audio Performance z 4 głośnikami. W tej wersji dostępne są dwie, bazowe jednostki napędowe – benzynowa T3 1.6 150 KM, którą wyceniono na 86 900 zł oraz wysokoprężna D2 1.6 115 KM, kosztująca 89 900 zł.

Standard odmiany Kinetic to natomiast m.in. elektronicznie sterowana dwustrefowa klimatyzacja, 16-calowe felgi z lekkich stopów, kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz ręcznego obszyte skórą oraz fotel kierowcy z regulacją lędźwiową. Ceny tej wersji wahają się od 92 900 zł (T3 1.6 150 KM) do 107 600 zł (D4 2.0 177 KM). Bogatszy standard prezentuje poziom Momentum, w którego standardzie znalazły się m.in. winylowo-materiałowa tapicerka, układ kontroli prędkości, elektrycznie składane lusterka boczne, sterowanie audio w kierownicy, czujnik deszczu oraz system Keyless Start. Różnica cenowa w stosunku do poprzedniej wersji wynosi 7800 zł.

Najbogatsze Volvo V40 występuje w odmianie Summum. Tu na pokładzie auta znajdziemy m.in. skórzaną tapicerkę, aktywne reflektory biksenonowe ze światłami LED do jazdy dziennej oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Ceny z jednostkami benzynowymi wahają się od 110 700 zł (T3 1.6 150 KM) do 118 900 zł (T4 1.6 180 KM), z wysokoprężnymi natomiast od 113 700 zł (D2 1.6 115 KM) do 125 400 zł (D4 2.0 177 KM).

Oczywiście jak na samochód klasy premium przystało, Volvo oferuje do V40 całą listę wyposażenia dodatkowego, która obejmuje m.in. takie pozycje jak układ aktywnej kontroli prędkości jazdy z systemem ostrzegania o kolizji, automatycznym hamowaniem i funkcją wykrywania pieszych (6610-7740 zł; w zależności od wersji), Park Assist Pilot z układem wspomagania parkowania (4580 zł), elektrycznie otwierane okno dachowe (5100 zł), system Audio Premium Sound z 10 głośnikami w układzie Surround Sound, odtwarzaczem DVD, 7-calowym ekranem, złączem USB i Bluetooth (7260 zł), który można rozbudować dodatkowo o nawigację (5110 zł) oraz 18-calowe felgi z lekkich stopów (3710-9040 zł; w zależności od wersji). Ciekawsze opcje pogrupowano w atrakcyjne cenowo pakiety.

Produkcja Volvo V40 rozpoczęła się w maju w belgijskim mieście Ghent. Polscy dilerzy już zaczynają zbierać zamówienia, a odbiór pierwszych samochodów nastąpi w lipcu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dyskusja na forum

  • Luca

    To się nazywa kreatywne podejście do problemu.
  • Abaddon

    http://www.dumpaday.com/wp-content/uploads/2013/05/problem-solved.jpg

    :mryellow:
  • Luca

    No właśnie - stanie taki delikwent (lub delikwentka - w końcu mamy równouprawnienie) jak mu pasuje bo to bo tamto, bo czasu nima a ty potem człeku szukaj sobie miejsca jak wiatru w polu- a jego to tyle obchodzi, ba on nawet nie pomyśli że ktoś mógłby się jeszcze zmieścić bo i po co - oh Gosz dróg nam może i przybywa ale road code & rules to chyba odwrotnie...
  • Credt

    I fajnie. Może ograniczy się liczba kretynów, którzy z premedytacją stają z linią pomiędzy kołami, zajmując dwa miejsca. Skoro są tak leniwi, że wyrównanie, na które poświęciliby 5 sekund, jest zbyt męczące, to na pewno skusiliby się na system, który ich z tego wyręcza. :roll:
  • Luca

    Audi już kilka miesięcy temu o czymś podobnym poinformowało- działa ten system poprzez aplikację komunikującą się na linii iPhone - Auto - Parking a testują to na parkingu pod swoim centrum biurowym w Ingolstadt.