producenci i rynek

opel_ecoflex_lpg_2009_01.jpg

Opel: 4 modele z serii ecoFLEX z instalacją gazową

Marka z Russelsheim poszerza swoją gamę oszczędnych pojazdów z serii ecoFLEX o wersje z fabryczną instalacją LPG. Od tej pory w ofercie będą dostępne 4 modele na gaz: Corsa, Astra Station Wagon, Meriva oraz Zafira. Poza oszczędnościami na paliwo, zaletą aut jest nawet o 13 proc. mniejsza emisja CO2.

Tak jak w każdej instalacji, silnik może pracować na benzynie lub na gazie. Przełączenie pomiędzy pierwszym a drugim źródłem zasilania odbywa się automatycznie lub przy pomocy jednego przycisku. Dodatkowy zbiornik na gaz znajduje się w miejscu koła zapasowego (Corsa, Meriva, Astra), a w przypadku Zafiry pod podłogą, dzięki czemu na pokładzie znajduje się pełnowymiarowy „zapas”. Normalnie do dyspozycji pozostaje tylko awaryjny zestaw naprawczy.

Czy jednak nie lepiej kupić normalnej wersji benzynowej któregoś z powyższych pojazdów i potem samemu przerobić go na gaz w którymś z niezależnych warsztatów? Za wybraniem któregoś z Opli z fabryczną instalacją przemawiają trzy powody. Po pierwsze, silnik jest przystosowany do zasilania gazem (m.in. zmodyfikowane gniazda zaworów i same zawory). Po drugie, samochody przeszły testy wytrzymałościowe, więc mamy stuprocentową pewność, że w razie kolizji nasz pojazd jest bezpieczny. Ostatnią, trzecią zaletą jest udzielana przez producenta dwuletnia gwarancja.

Modele LPG ecoFLEX w Niemczech zostały wycenione następująco. Ceny Opla Corsy z silnikiem 1.2/78 KM zaczynają się od 14 130 euro. Mocniejsza odmiana 1.4/87 KM jest o 650 euro droższa. Merivę z tą samą jednostką napędową wyceniono na minimum 17 300 euro. Astra Station Wagon 1.6/108 KM kosztuje 21 700 euro. Za Zafirę z 1,8-litrowym, 136-konnym motorem trzeba zapłacić przynajmniej 23 995 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Dyskusja na forum

  • Tombou

    ciekawe czy w tym wypadku instalacja jest takiej jakosci zeby spełniać norme Euro5,nie mówiąc o Euro4
  • Krzysztof Cieślak

    Proszę o komentarze do newsa Krzyśka pt. Opel: 4 modele z serii ecoFLEX z instalacją gazową.

  • Mecenas

    SupeRRally
    Opel Astra II z roku 2000 miał wersję Eco 1.7DTI spalał 3.8litra na 100km- to opel był pierwszy


    Spalanie spalaniem ale Blue Motion to nie tylko niskie zuzycie paliwa ale także niska emisja zanieczyszczeń :\'
  • Razor 77

    No, również w 2000 roku było Lupo 3L.

    Samochód spalający 3 litry...

    Np. taki :arrow: http://www.allegro.pl/item589620200_vw_lupo_3l_1_2_tdi_rok_2000.html
  • SupeRRally

    Mecenas
    Opel wytacza ekologię na salony ale trzeba uczciwie powiedzieć (niezależnie od sympatii samochodowych), że Volkswagen ze swoją serią Blue Motion był pierwszy :susp:


    Opel Astra II z roku 2000 miał wersję Eco 1.7DTI spalał 3.8litra na 100km- to opel był pierwszy