Toyota Yaris Cross 2023. To nie jest samochód, który znacie

Niech ta nazwa Was nie zmyli. Toyota Yaris Cross 2023, która właśnie zadebiutowała na drugim końcu świata, ze znanym Wam modelem nie ma zbyt wiele wspólnego. Do tego wygląda naprawdę dobrze.

Japończycy lubują się w oferowaniu "jednego modelu" w różnych wariantach. Ta sama nazwa ląduje często na zupełnie innych i niespokrewnionych technicznie ze sobą samochodach. Toyota Yaris Cross 2023, która dzisiaj zadebiutowała, to idealny przykład. Jest hybrydą, wygląda ciekawie, ale z europejskim wydaniem nie ma nic wspólnego.

Toyota Yaris Cross 2023. Ta wersja powstała dla Indonezji

To właśnie ten kraj, razem z Tajlandią, tworzą dwa kluczowe dla Toyoty rynki. Sprzedaż utrzymuje się tam na wysokim poziomie, a oczekiwania klientów są bardzo specyficzne. Obok ceny kluczową rolę gra wyposażenie. Nikogo nie powinno więc dziwić to, że Japończycy lokalnie opracowują auta przygotowane dla tych rynków.

Indonezyjska Toyota Yaris Cross wygląda naprawdę dobrze. Można śmiało powiedzieć, że jej stylistyka to idealny miks obecnego Highlandera i RAV4. Niektórym z pewnością taka linia przypadnie do gustu bardziej, niż europejski wariant.

To samo tyczy się wnętrza. Tutaj mamy do czynienia z bardziej "kanciastym" i masywniejszym projektem. Wyposażenie nie odstaje w wielu kwestiach od tego, które dostaniemy w "naszym" Yarisie Crossie.

Wersja przygotowana dla Indonezji jest też nieco większa. Długość zwiększyła się o 13 cm, a sam rozstaw osi jest tutaj o 6 cm dłuższy. Dzięki temu wygospodarowano większe i przestronniejsze wnętrze, a także pojemniejszy bagażnik, który oferuje około 400 litrów pojemności.

Toyota Yaris Cross 2023

Pod maską znalazły się dwa silniki - wolnossąca benzyna i hybryda

Ofertę otwiera jednostka 1.5 Dual VVT-i, oferująca 106 KM i 138 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na przednie koła za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej, lub opcjonalnej przekładni CVT.

Drugą opcją jest hybryda, która wykorzystuje silnik 1.5 oferujący 79 KM i jednostkę elektryczną. Łączna moc to 112 KM. Prąd gromadzony jest w małym akumulatorze litowo-jonowym.

Wersji AWD nie przewidziano ze względu na małą popularność takich wariantów w Indonezji. Toyota wiąże duże nadzieje z tym modelem i liczy na rynkowy sukces. Pewne jest jedno - jeśli traficie tam na urlop, to z pewnością w wypożyczalni lotniskowej zobaczycie sporo takich samochodów.