To ponoć as w rękawie tej marki. Jedno jest pewne - Aceman może być hitem

Był Clubman, Paceman, a teraz czas na... MINI Aceman! Zapomnijcie o pięciodrzwiowej wersji hatchbacka - w elektrycznym modelu jej odpowiednikiem będzie ten mały crossover. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.

Gama tej marki właśnie powiększyła się o nowego crossovera. Elektryczne MINI Cooper i MINI Countryman na prąd nie pozostają samotną parą. Dołącza do nich MINI Aceman, łączące cechy obydwu modeli. Jak można uplasować ten model, z kim konkuruje i co oferuje?

MINI Aceman 2024. Co to za samochód?

Krótko mówiąc: mamy tutaj do czynienia z crossoverem z segmentu B. Można go śmiało nazwać odpowiednikiem 5-drzwiowego hatchbacka ze spalinowej gamy MINI. Tu warto dodać, że ten samochód powróci na rynek w odświeżonym wydaniu, jako uzupełnienie oferty modelu z jednostkami benzynowymi.

Aceman nie jest klasycznym hatchbackiem, a właśnie crossoverem, który swoim stylem nawiązuje do większego Countrymana. Widać to w kształcie świateł i detali nadwozia, z wyraźnie "kanciastymi" elementami. Całość prezentuje się dość ciekawie i wpada w oko.

Wnętrze nie jest tutaj niespodzianką. Aceman ma kokpit w dużej mierze przeniesiony z Coopera. Różnice ograniczają się do kolorystyki tapicerki i oczywiście do obecności tylnej kanapy. Miejsca nie ma tam bardzo dużo, ale jest to samochód głównie do eksploatacji w mieście i w jego okolicach. A w takich warunkach sprawdzi się doskonale.

Bagażnik w MINI Aceman oferuje od 300 litrów pojemności do 1005 po złożeniu kanapy. Na zakupy, nawet odrobine większe, wystarczy. Warto tutaj jednak zwrócić uwagę na nieco wyższy próg załadunku.

Aceman mierzy 4,07 metra długości, 1,75 metra szerokości i 1,5 metra wysokości nadwozie. Jest to więc typowy przedstawiciel segmentu B - i to raczej w tym mniejszym wydaniu.

MINI Aceman 2024

Jakie silniki znajdziemy w tym samochodzie?

Oczywiście tylko i wyłącznie elektryczne. Do wyboru będą dwie wersje - Aceman E i Aceman SE. Ta pierwsza oferuje 184 KM ora 290 Nm i łączy się z akumulatorem o pojemności 42,5 kWh. Setkę osiąga w 7,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 160 km/h.

MINI Aceman SE generuje już 218 KM i 330 Nm, a setkę osiąga w 7,1 sekundy. Tutaj także zwiększono pojemność baterii do 54,2 kWh. Przekłada się to też na większy zasięg, który według normy WLTP sięga 406 kilometrów. Aceman E z mniejszą baterią na jednym ładowaniu przejedzie do 310 kilometrów. Maksymalna moc ładowania w słabszej wersji to 75 kW, a w mocniejszej 95 kW.