Nowe Maserati jeździ bez dachu w absolutnej ciszy. Zapamiętaj nazwę: GranCabrio Folgore

Ma 829 KM, którymi można cieszyć się mając wiatr we włosach. Maserati GranCabrio Folgore stawia na szybką jazdę w ciszy.

Zaznaczcie w kalendarzu rok 2028. To wtedy Maserati oficjalnie przejdzie na samochody elektryczne. Marka z Modeny ma całkowicie zarzucić produkcję spalinowych pojazdów na rzecz mocnych maszyn zasilanych prądem. Maserati GranCabrio Folgore jest zapowiedzią tej przyszłości. Ma dużo mocy, solidny akumulator i pozwala cieszyć się jazdą pod gołym niebem.

Maserati GranCabrio Folgore 2025. Co potrafi kabriolet z Modeny?

Przede wszystkim ma moc hipnotyzowania swoim wyglądem. Co jak co, ale linia nowych modeli GranTurismo i GranCabrio jest fenomenalna. Połączono tutaj charakterystyczne dla poprzednika elementy z nowym językiem stylistycznym marki. Całość jest zarazem lekka wizualnie i nieco bardziej konserwatywna, co powinno przemówić do szerszego grona klientów. W nadkolach znajdziemy 20 lub 21-calowe felgi (wedle uznania), a możliwości konfiguracyjne są w zasadzie nieskończone za sprawą gamy Maserati Fuoriserie.

Włoska marka, kierowana ołówkiem Klausa Busse, postawiła też na ciekawą kolorystykę. Złotoróżowy lakier i biało-niebieskawe wnętrze tworzy niebanalny duet. Co ciekawe tapicerka we wnętrzu wykonana jest z recyklingowanego nylonu, a nie ze skóry. Znak czasów - teraz to, co ekologiczne, ma metkę premium.

Maserati GranCabrio Folgore 2025

Miękki dach składa się w 14 sekund przy prędkości do 50 km/h. Dostępny będzie w pięciu odcieniach: Nero, Blue Marine, Titan Grey, Greige i Granata.

Co kryje się tutaj pod nadwoziem?

Elektryczne GranCabrio Folgore korzysta z akumulatora o pojemności 92,5 kWh, a silniki elektryczne generują łącznie 829 KM i 1350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu sprint do setki zajmuje równo 2,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 290 km/h. Maksymalna moc ładowania, za sprawą infrastruktury 800V, to 270 kW - a to wyraźnie skróci czas postoju przy ładowarce.

Zasięg, w zależności od specyfikacji (rozmiar kół) i jazdy z otwartym lub zamkniętym dachem, wynosi od 419 do 447 kilometrów. Realnie można jednak spodziewać się niższych wartości, gdyż mówimy tutaj o danych zgodnych z normą WLTP.

Kierowca dostaje tutaj cztery tryby jazdy: GT, Sport, Corsa i Max Range. Każdy z nich wpływa na charakterystykę pracy zawieszenia, układu kierowniczego i napędu.

Ceny Maserati GranCabrio Folgore poznamy w najbliższych tygodniach.